ایستگاه آتش‌نشانی بانوان در بروجرد راه‌اندازی می‌شود؟
ایستگاه آتش‌نشانی بانوان در بروجرد راه‌اندازی می‌شود؟

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد گفت: بیش از ۲۰۰۰ عملیات توسط سازمان آتش‌نشانی شهرستان انجام شده است. پایگاه خبری آرمان شهر به نقل از ایسنا، محمد غفاری در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به نامگذاری ۷ مهرماه به‌نام روز آتش‌نشان، اظهار کرد: در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی‌که دشمن بعثی به […]

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد گفت: بیش از ۲۰۰۰ عملیات توسط سازمان آتش‌نشانی شهرستان انجام شده است.

پایگاه خبری آرمان شهر به نقل از ایسنا، محمد غفاری در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به نامگذاری ۷ مهرماه به‌نام روز آتش‌نشان، اظهار کرد: در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی‌که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش‌نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می‌کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان شد.

وی با اشاره به عملکرد آتش‌نشانی شهرستان از هفتم مهرماه سال‌گذشته تا هفتم مهرماه سال‌جاری، افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرستان علاوه بر حوزه شهر در بیرانشهر، اشترینان و چالانچولان نیز خدمات ارائه می‌دهد.

غفاری خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از ۲۰۰۰ عملیات انجام شده که شامل ۴۹۳ مورد حوادث در روستاها، باغات و زمین‌های کشاورزی، ۲۲۳ مورد اطفاء حریق در واحدهای مسکونی، ۲۱۷ مورد اطفاء حریق در واحدهای تجاری، ۱۳۲ مورد اطفاء حریق در انبار، ۲۲۳ مورد تصادفات جاده‌ای و ۴ مورد غرق‌شدگی در سدها و آبگیرهای بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی مدت یاد شده عملیات ۴۱۲ مورد محبوس در آسانسور و ۲۸۰ مورد محبوس در منزل انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد بیان کرد: طی عملیات‌های انجام شده ۵۳ مورد فوتی داشتیم که بیشتر مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

غفاری با بیان اینکه همچنین ۲۰۳ مورد حیوانات وحشی و خطرناک در این مدت گرفته شده است، ادامه داد: طی یک‌سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر چهار ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان فعال بوده که دو ایستگاه دیگر نیاز بوده و اقدمات لازم برای احداث آنها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد تصریح کرد: یکی از این ایستگاه‌ها در میدان آیت‌الله بروجردی و دیگری در میدان لوُلوُ احداث خواهد شد.

غفاری با بیان اینکه به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی باید وجود داشته باشد، افزود: زمان رسیدن به محل حادثه در شهرستان زیر ۳ دقیقه است.

وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های حساس سازمان آتش‌نشانی آموزش، پیشگیری و بالا بردن سطح فرهنگ است که در این راستا علاقمندان در دو سطح مقدماتی و تخصصی آموزش می‌بینند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد یادآور شد: طی سال‌گذشته ۲۳۳ نفر آقا و ۱۸۰ نفر خانم آموزش‌های لازم را فرا گرفته و بعد از گذراندن دوره ۱۰ تا ۱۲ روزه افرادی که امتیاز قبولی در آزمون کتبی و عملیاتی را کسب کرده کارت آتش‌نشان داوطلب دریافت کرده‌اند.

غفاری با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی بانوان، افزود: اقدامات و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی اظهار کرد: البته راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی بانوان نیازمند زیرساخت‌ها و چارت خاص خود است که در این راستا البسه مخصوص بانوان پیش‌بینی شده و در حال حاضر در شهرهای کرج و تهران  فعال است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد تصریح کرد: در حال حاضر یک تیم ۱۰ نفره از بانوان از قبل شناسایی و کاور مخصوص به آنها تحویل داده شده و در صورت نیاز و ضرورت از آنها استفاده می‌شود.

غفاری خاطرنشان کرد: امسال اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان بودجه به سازمان اختصاص داده شده که این میزان می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی شهرستان با توجه به وجود ساختمان‌های مرتفع در شهرستان به بالابر شش متری نیاز دارد که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه خرید آن است و در این راستا خیرین می‌توانند ما را یاری رسانند.