اولین جاده مجهز به پنل های خورشیدی جهان در فرانسه احداث شدند
اولین جاده مجهز به پنل های خورشیدی جهان در فرانسه احداث شدند

شاید تصور کنید در حالی که بیشتر کمپانی های فعال در زمینه ساخت خودرو های الکتریکی در آمریکا فعال هستند و اکثریت ماشین های این سبک نیز در همین کشور در جاده ها وجود دارند، تکنولوژی ها و زیرساخت های مرتبط با ماشین های الکتریکی نیز می بایست در آمریکا ساخته شوند. اما اشتباه می […]

شاید تصور کنید در حالی که بیشتر کمپانی های فعال در زمینه ساخت خودرو های الکتریکی در آمریکا فعال هستند و اکثریت ماشین های این سبک نیز در همین کشور در جاده ها وجود دارند، تکنولوژی ها و زیرساخت های مرتبط با ماشین های الکتریکی نیز می بایست در آمریکا ساخته شوند. اما اشتباه می کنید. زیرا فرانسه اولین جاده مجهز به پنل های خورشیدی جهان را احداث کرده است.

 

 

🔹این جاده کوتاه که مسافت آن تنها ۱ کیلومتر است در شهر کوچکی در حومه نرماندی در فرانسه ساخته شده است و می تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز برای روشن نگه داشتن چراغ های خیابان را تامین کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، برای ساخت این جاده چیزی در حدود ۳۰ هزار فوت پنل خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته و هزینه ساخت آن نیز تقریبا ۵٫۲ میلیون دلار شده است. این پنل ها را پوششی از رزین های ساخته شده از جنس سیلیکون احاطه کرده اند تا بتوانند در برابر نیروی وارد شده از ماشین هایی که از روی آنها عبور می کنند مقاومت کنند. فرانسه قصد دارد در آینده ای نزدیک مسافت این جاده ها را به بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش دهد.

🔹با این حال مشکلاتی نیز در مسیر ساخت این جاده وجود داشته اند. برای مثال بازدهی این پنل های خورشیدی کمتر از پنل هایی هستند که در سقف خانه ها به کار گرفته می شوند و همچنین هزینه ساخت آنها نیز به شدت بیشتر از پنل های متداول امروزی است. اما شرکت سازنده این پنل ها قصد دارد برای ادامه کار، هزینه ساخت را به میزان بیشتری کاهش دهد تا به کارگیری آنها را به صرفه تر کند. از طرفی شرکتی با نام Solar Roadway در آمریکا نیز قصد دارد جاده ای مجهز به پنل های خورشیدی در میسوری احداث کند و نتیجه ساخت این جاده در آمریکا می تواند مشخص کند قراردادهای بزرگ بعدی به کدام کمپانی هواهد رسید.