اهتمام ویژه در اجرای پروژه‌های نشاط شهروندی
اهتمام ویژه در اجرای پروژه‌های نشاط شهروندی
شهردار قم اجرای پروژه‌های شهری با محوریت نشاط اجتماعی را از برنامه‌های ویژه شهرداری قم در ایام پایانی سال دانست و بر اهتمام تمامی مجموعه‌ها در انجام این پروژه‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر؛ دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به قرار گرفتن در ایام پایانی سال و لزوم اتخاذ تدابیر حفظ شور و نشاط اجتماعی محیط شهری و نشاط شهروندی به ویژه با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: نشاط، شادابی و زنده بودن محیط شهری نباید در هیچ شرایطی مورد غفلت قرار گیرد.
وی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایام هفته درختکاری را مورد توجه قرار داد و افزود: سعی مجموعه شهرداری قم در سال‌های گذشته موجب افزایش سرانه فضای سبز شهر قم به بیش از ۲۰ متر مربع شده است که این امر نقش بسزایی در شادابی و نشاط محیط شهری دارد.
سقاییان‌نژاد با دعوت از شهروندان جهت مشارکت در برنامه‌های این هفته، گفت: یکی از فرصت‌هایی که شهروندان می‌توانند همراهی و مشارکت با مجموعه شهرداری را داشته باشند هفته درختکاری و مشارکت در کاشت درختان و افزایش کمی و کیفی فضای سبز شهر خواهد بود.
شهردار قم اجرای پروژه‌های با محوریت رفاه و تفریح شهروندان را از برنامه‌های اصلی شهرداری قم دانست و اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ پروژه‌های زیادی برای این بخش در نظر گرفته شده بود که با توجه شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا امکان استفاده از آن‌ها برای شهروندان میسر نشد و شهرداری قم خود را موظف می‌داند به محض بهبود شرایط، تمهیدات بازگشایی و افتتاح این پروژه‌ها را در اسرع وقت اجرا نماید.
وی شهربازی بوستان علوی، مجموعه باغ پرندگان، بوستان طبقاتی شهیدان زین‌الدین، بوستان‌های منطقه‌ای و محله‌ای و سالن‌های ورزشی مناطق را از جمله پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سال ۱۳۹۹ عنوان کرد و افزود: شهربازی بوستان غدیر، تله‌سیژ بوستان علوی، فاز نخست بوستان بزرگ زائر و بوستان حنانه مراحل پایانی بهره‌برداری را طی می‌کنند و تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار خواهند گرفت و همچنین عملیات اجرایی شهربازی معارفی و شهربازی فدک نیز آغاز خواهد شد.
سقائیان‌نژاد فضاسازی شهری در ایام سال جدید را از دیگر برنامه‌های شهرداری قم عنوان کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه خدمات شهری و زیباسازی، اقدامات ویژه‌ای در ایام پایانی سال را در شهر قم شاهد خواهیم بود./ ایسنا