انتقاد نظری به ادامه فعالیت مشمولان بازنشستگی در شهرداری
انتقاد نظری به ادامه فعالیت مشمولان بازنشستگی در شهرداری
عضو شورای شهر تهران از ادامه فعالیت بازنشستگان در شهرداری گلایه کرد.

به گزارش آرمان شهر، حجت نظری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد دولت در روزهای اخیر با توجه به آمارهای اعلامی ستاد ملی کرونا، بیانگر این است که گویا همه چیز به دوران پس از کرونا بازگشته است، گفت: امیدوارم این تغییر در نهایت منجر به اتفاقات ناگوار نشود. به نظر می‌رسد این عادی سازی شرایط دوباره نگران کننده خواهد شد و ممکن است شیب افزایش یابد، امیدوارم همه تمهیدات اندیشیده شود.

وی در بخش دیگر تذکر خود گفت: شهردار در پاسخ به تذکر بنده در مورد “عدم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران” نامه‌ای را به شورا ارسال کردند که دارای ابهامات فراوانی است چراکه بیان کردند “مستخدمینی که در حال حاضر در حالت استخدامی اشتغال می‌باشند و تاکنون حکم بازنشستگی آنان صادر نشده است، شامل مقوله منع به کارگیری بازنشستگتن نمی‌شوند”. باتوجه به امتناع ارائه اطلاعات از سوی شهرداری تهران، بنده به شخصه اطلاعی از شمول مدیران فعلی در رابطه با قانون مدیریت خدمات کشوری ندارم.

وی افزود: مطابق با تبصره دوم این قانون “دستگاه‌های اجرایی مکلفند کارمندانی که دارای سی‌ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و شصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی و ۶۵ سال سن می‌باشند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته نمایند”. بدیهی است که لازم است معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در این رابطه شفاف سازی کند و افرادی که تقاضای تمدید قرارداد پس از موعد بازنشستگی کرده‌اند، لیست آن‌ها را به شورا ارائه کند.

نظری با بیان اینکه تمام این ابهام‌ها و تمدیدهایی که انجام می‌شود، درحالی است که مقامات شهرداری تهران مدام در جلسات خصوصی از مازاد نیرو در این سازمان گلایه دارند و حتی شهرداری تهران در تبصره‌های بودجه سال ۹۹ نیز مجوز بازنشستگی پیش از موعد را از شورا اخذ کرده است، افزود: مسلما توجیهی برای تمدید قرارداد عده‌ای از مدیران که بیش از ۳۰ سال به خدمت مشغول بوده‌اند، وجود ندارد و از قضا درتعارض با مصوبه شورا برای انتصاب جوانان و فراتر از آن فرمان گام دوم مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در بخشی دیگر از این نامه، پاسخی به تذکر بنده باعنوان تمدید قرارداد جانبازان ۷۰درصد شاغل در شهرداری تهران داده شده است که اساسا پاسخ، ارتباطی با تذکر مطرح‌شده ندارد و کماکان پاسخی مناسبی درباره تذکرم درخصوص اقدام معاون توسعه منابع انسانی در راستای عدم تمدید قرارداد ایثارگران و تحریک مراجعین نسبت به عضو شورا دریافت نکرده‌ام.