امیرحسین علوی شهردار رشت شد
امیرحسین علوی شهردار رشت شد
امیرحسین علوی با ۹ رای موافق اعضای شورای اسلامی رشت شهردار این شهر شد

به گزارش آرمانشهر شامگاه هفتم مهرماه جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت به منظور  انتخاب شهردار برگزار  و در نهایت امیرحسین علوی توانست  موافقت ۹نفر از اعضا را برای کسب صندلی مدیریت شهرداری رشت را بدست آورد.

امروز سه نفر برای شهردار رشت شدن کاندید بودند که دو نفر قبل از آغاز  رای گیری انصراف دادند.

همه اعضا حضور داشتند و دو رای نیز ممتنع بود. امیرحسین علوی از اعضای شورای ششم شهر رشت است.

انتخاب علوی با اکثریت آرا در حالی بود که رحیم شوقی و ناصر عطایی دیگر نامزدهای تصدی شهرداری رشت از ارائه برنامه در صحن شورا انصراف دادند و علوی تنها گزینه باقی مانده برای انتخاب اعضای شورا بود.

امیرحسین علوی شهردار منتخب رشت در ارایه برنامه اش گفت: همیشه آرزو داشتم افکارم برای توسعه شهر را در رشت پیاده کنم.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف باید سیاست متوازن را در همه حوزه در پیش بگیریم. دچار انباشتگی مشکلات هستیم و باید با هماهنگی همه دست‌اندرکاران شهرداری مشکلات را رفع کنیم.

علوی ادامه داد: نمی توان انتظار معجزه داشت اما باید محلات ضعیف احساس کنند که رفت و روب محلاتشان همانند محلات بالاشهر انجام می شود و از کیفیت آسفالت خوب برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: رشت شهر متمولی در حوزه مالی نیست و به همین خاطر برنامه ریزی های کلان نیاز داریم تا شهری جدید بسازیم.

علوی خاطرنشان کرد: ۱۸۰۰نیرو در شهرداری داریم و از این ظرفیت استفاده نمی شود و برای هر کار کوچکی مشاور گرفته می شود.  از محلات ثروتمند با رعایت عدالت باید درآمد کسب کنیم.

علوی با اشاره به اینکه سهام عدالت در رشت از اغلب شهرهای کشور پایین تر است. خاطرنشان کرد: باید چشم انداز سازی مشارکتی با نخبگان داشته باشیم.  مردم رشت باید به حقوق شهروندی خود واقف باشند.

وی با اشاره به اینکه سالهاست به زیرساخت های مورد نیاز رشت توجه نمی شود،  گفت: تامین مالی بخش دولتی و بخش خصوصی راهکار تحقق این امر است.

علوی به ترافیک خیابان های رشت اشاره کرد و گفت: باید مردم را به سمت پیاده‌روی و استفاده از حمل و نقل عمومی سوق دهیم.