اعلام نرخ‌های برخی خدمات شهری در سال ۱۴۰۲/از بلیت اتوبوس ومترو تا ورودی ناژوان و باغ گل‌ها
اعلام نرخ‌های برخی خدمات شهری در سال ۱۴۰۲/از بلیت اتوبوس ومترو تا ورودی ناژوان و باغ گل‌ها

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هفتم اسفند_ در گفت‌وگوی خبری پس از هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: در جلسه امروز لایحه تأیید سه فقره وام درخواستی شهرداری در مجموع به مبلغ ۴۶۵ میلیارد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هفتم اسفند_ در گفت‌وگوی خبری پس از هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: در جلسه امروز لایحه تأیید سه فقره وام درخواستی شهرداری در مجموع به مبلغ ۴۶۵ میلیارد تومان بر اساس مصوبات قبلی و ظرفیتی که در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود، به تصویب رسید.

وی افزود: پنج مورد لایحه آزادسازی شامل یک مورد منزل مسکونی در محدوده ایستگاه متروی شهید خرازی در منطقه یک، دو باب منزل مسکونی در فضای سبز همت‌آباد در منطقه شش، یک باب واحد تجاری در تعریض خیابان سعدی رهنان در منطقه ۱۱، سه باب زمین در خیابان شهید چمران برای طرح توسعه اطراف این خیابان در منطقه ۱۱ و یک زمین در فضای سبز خیابان ظهرآبادی در منطقه ۱۱ به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب لایحه ویژه تقدیر از «محمدرضا صفدریان» مدال‌آور آسیایی و جهانی رشته یخ‌نوری گفت: این قهرمان یخ‌نوردی جهان، در سازمان آتش‌نشانی شهرداری فعالیت می‌کند که با توجه به سابقه مدال آوری در مسابقات جهانی در دوره‌های گذشته شورا از وی تقدیر شده بود، امروز نیز شورا هدیه ۱۰۰ میلیون تومانی را به دنبال مدال نقره جهانی و آسیایی ۲۰۲۳ به این ورزشکار و آتش‌نشان فداکار تصویب کرد و همچنین در جلسه امروز از وی تجلیل به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خدمات مرکز سامان سرای خورشید که سامان دهی بانوان بدون سرپناه را در شهر اصفهان دنبال می‌کند، بابت اجاره بهای مکان فعالیت در سال ۱۴۰۱، اهدای مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کمک تصویب و تاکید شد موضوع اسکان برای سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری به‌ویژه معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و معاونت خدمات شهری تا پایان اسفند دنبال شود.

صالحی گفت: با توجه به اینکه بررسی بودجه و لوایح درآمدی و سایر لوایح مربوط به بهای خدمات و تعرفه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۲ طی شده و پس از یک ماه بررسی مراحل تصویب در فرمانداری و مجموعه‌های بالادستی انجام شده، اعدادی که بیشتر برای شهروندان کاربردی است را اعلام می‌کنیم.

تصویب بیش از ۴۰ لایحه درآمدی برای شهرداری اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بیش از ۴۰ لایحه درآمدی برای شهرداری اصفهان، ۱۵ منطقه و ۱۶ سازمان تصویب شد که در این راستا تلاش کردیم بار مالی درآمد شهرداری کمتر به مردم منتقل شود، فقط ۲۵ درصد درآمدها ناشی از حوزه ساختمانی است و مابقی از سایر درآمدها به دست می‌آید.

وی اضافه کرد: در تصویب بودجه سقف تورم مصوب سالانه یعنی ۴۵ درصد تا ابتدای دی را رعایت کردیم، البته پس از دی شرایط اقتصادی در کشور تغییر کرد اما سقف نگاه‌ها رعایت تورم موجود است، بر این اساس تلاش کردیم که ما دامن زننده به شرایط تورمی کشور نباشیم، در صورتی که در بسیاری از تعرفه‌ها این عدد به مراتب پایین‌تر است.

صالحی ادامه داد: تراکم ساختمان‌های مسکونی با توجه به میانگین در نظر گرفته شده مربوط به تورم سالانه قریب به ۴۰ درصد از نقاط شهری، کمتر از ۲۵ درصد رشد خواهد کرد و مابقی با رعایت نرخ تورم سالانه تا ابتدای دی به صورت میانگین اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: بر این اساس ۴۰ درصد از نقاط شهری اصفهان حدود نیمی از تورم سالانه یعنی تا ۲۵ درصد در سال آینده افزایش مبلغ تراکم ساخت‌وساز خواهد داشت و امیدواریم این موضوع به رونق ساخت و ساز کمک کند و در عین حال فاصله بین محلات را به واسطه این توزیع عادلانه درآمد، کمتر کنیم و رشد و توسعه به سمت محلات کمتر برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد دیگر به صورت میانگین با رعایت سقف تورم سالانه رسمی اعلام شده توسط بانک مرکزی تا ابتدای دی ماه، افزایش خواهد داشت.

تخفیف ۵۰ درصدی برای بازدیدهای گروهی و اقشار خاص از مراکز تفریحی و گردشگری ناژوان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تعرفه‌های مجموعه ناژوان، گفت: نرخ بلیت باغ پرندگان ۳۰ هزار تومان، باغ خزندگان ۲۵ هزار تومان، باغ پروانه‌ها ۱۵ هزار تومان، باغ حاره‌ای ۲۵ هزار تومان و باغ صدف‌ها ۱۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ خواهد بود که تا ۵۰ درصد برای بازدیدهای گروهی و اقشار خاص برای این مجموعه‌ها تخفیف خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به فاصله قابل توجه تعرفه‌های مطرح شده با هزینه‌های تمام شده شهرداری در این مناطق، نرخ تعرفه‌های نوروزی با توجه به حضور گردشگران متفاوت است، اما تعرفه‌هایی که گفته شد در ایام عادی سال ساری و جاری است.

صالحی تصریح کرد: نرخ خدمات پارکینگ‌های عمومی تحت مدیریت شهرداری اصفهان با توجه به هماهنگی کلی که با اتحادیه مربوطه در پارکینگ‌های خصوصی رقم خورده است و با توجه به مجموع هزینه‌هایی که شهرداری بیشتر از عایدات خود در این پارکینگ‌ها انجام می‌دهد، در چند سطح مرتبط با درجه‌های کیفی خدمات سطح‌بندی شد اما میانگین افزایش خدمات، در بالاترین ورودی ۳,۴۰۰ تومان است و مابقی رده‌ها کمتر از این مبلغ است که به تعداد ساعات نیز مبلغ طبق نرخ نامه مصوب اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به تعرفه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی گفت: نزدیک به دو هزار خدمات در این سازمان ارائه می‌شود و سرجمع افزایش نرخ خدمات کمتر از ۴۰ درصد نسبت به سال جاری است و خدمات این سازمان تا ۷۵ درصد برای گروه‌های خاص در مناطق مختلف امکان اعمال تخفیف خواهد داشت.

افزایش حدود ۳۵ درصدی تعرفه‌های اتوبوسرانی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نرخ خدمات سازمان اتوبوسرانی گفت: به‌رغم هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی و خرید اتوبوس که به صورت ارزی و ریالی است و افزایش قابل توجهی دارد که با توجه به سیاست حمل‌ونقل عمومی و تلاش برای کاهش ترافیک، کمتر از ۳۵ درصد افزایش در خصوص تعرفه‌های اتوبوسرانی خواهیم داشت.

وی افزود: بلیت ورود باغ گل‌ها برای ایام عادی سال ۲۲ هزار تومان در نظر گرفته شده و تخفیف تا ۵۰ درصد برای بازدیدهای گروهی و اقشار خاص لحاظ شده است، البته با توجه به شرایط گردشگری در وضعیت نوروز، نرخ در این ایام متفاوت است که در ورودی مراکز مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

صالحی با اشاره به نرخ خدمات سازمان آرامستان‌ها گفت: با توجه به شرایط مربوط به ارائه خدمات، تا کمتر از ۲۸ درصد میانگین افزایش نرخ بخش‌های مختلف خواهد بود، در قطعاتی که مورد پذیرش و استفاده فعلی عموم مردم و در حال توسعه است تا ۲۲ درصد افزایش نسبت به امسال خواهیم داشت و افزایش مبلغ در قطعات قدیمی‌تر که توسعه کمتر است یا از قبل پیش فروش شده است، حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

وی در خصوص نرخ خدمات مترو گفت: بلیت بیش از ۲۰ سفره برای تشویق مردم برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی و اصفهان کارت ۲,۹۰۰ تومان خواهد بود و برای تک سفره و کوتاه مدت و بدون استفاده از اصفهان کارت چهار هزار تومان است.

صالحی افزود: تعرفه‌های پیشنهادی خطوط تاکسیرانی و مجموعه‌های تحت مدیریت شرکت توسعه سیاحتی سپاهان پس از جمع‌بندی اطلاع‌رسانی می‌شود، همچنین مصوبه پارک حاشیه‌ای و ورود به محدوده زوج و فرد که برای نخستین بار اعدادش در قالب جدید جمع بندی می‌شود و جداول آنکه نرخ ثابتی نیست و شناور است بنابراین پس از جمع بندی اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: در رابطه با خدمات سازمان‌های حمل و نقل بار، پسماند، آتش‌نشانی، تاکسیرانی و میادین، با توجه به تعدد ردیف و تخصصی بودن خدمات، قید رعایت تورم سالانه لحاظ شده است اما با توجه به اینکه کاربری کمتری دارد، این موارد در سایت شورای اسلامی شهر به نشانی www.shora.isfahan.ir و www.isfahan.ir بارگذاری شده است و شهروندان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.