اعضای شوراها نحوه مطالبه‌گری صحیح را بدانند
اعضای شوراها نحوه مطالبه‌گری صحیح را بدانند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن_ در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها در تأمین اعتبارات آموزشی به شورای اسلامی استان کمک کنند بسیاری از مشکلات مدیریت شهری مرتفع می‌شود. وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن_ در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: اگر دستگاه‌ها در تأمین اعتبارات آموزشی به شورای اسلامی استان کمک کنند بسیاری از مشکلات مدیریت شهری مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و وجود خلأها در مدیریت شهری مربوط به آموزش ندیدن شوراهای اسلامی است، افزود: اگر آن‌ها به شرح وظایف خود به‌طور کامل مسلط باشند، تخلفات به حداقل خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: بخشی از مطالبات مردم از طریق مسئولان استانی و کشوری پیگیری شده و به نتیجه رسیده است؛ هدف شوراها و مسئولان این است که در راستای محرومیت‌زدایی از شهرها و روستاها اقدام و مشکلات مردم را برطرف کنند و با توجه به ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی گام بردارند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، تمام‌قد پشتیبان مردم این استان است و طبق وظیفه ذاتی با دعوت از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مشکلات مردمی را مطالبه‌گری می‌کند، گفت: انتظار می‌رود اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نحوه مطالبه‌گری صحیح را بر اساس اصول علمی و قانونی بدانند تا ضمن دستیابی هرچه سریع‌تر به خواسته‌ها، مدیران و مسئولان را مقابل خود قرار ندهند و بازوی کمکی برای دستگاه‌های اجرایی استان باشند.

سلیمانی ضمن قدردانی از اهتمام اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان‌ها برای حضور در کارگاه‌های آموزشی تصریح کرد: توانمندسازی، موجب ایجاد حس اعتماد، انرژی مضاعف، غرور، تعهد و خوداتکایی در اعضای شوراها می‌شود، حس مشارکت‌جویی در امور مرتبط با شهر و روستا را افزایش می‌دهد و بهبود عملکرد و توسعه پایدار شهر و روستا را به دنبال خواهد داشت.

سیداحمد هاشمی، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز در این دیدار اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی در شهرستان فارسان راکد مانده است، لذا درخواست می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید با فعالیت صحیح و قانونی خود موجب پیشرفت شهرها و روستاها شود، اظهار کرد: دهیاران، شهرداران و شوراها باید به قانون تسلط داشته باشند و با فرماندار، بخشداران و مسئولان بخش و شهرستان ارتباط برقرار کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: تمام مشکلات مردمی و آسیب‌های اجتماعی باید توسط شوراها دسته‌بندی و جلسات با مسئولان ذی‌ربط برگزار شود تا مطالبات مردم در دستور کار قرار گیرد، البته شوراها باید به موضوع برگزاری انتخاب هیئت رئیسه‌ها به صورت سالانه توجه ویژه داشته باشند و در موعد قانونی و مقرر اقدام کنند.