استقرار هزار مخزن شن و نمک در منطقه ۵/یخ‌زدایی بارش‌های قبلی به‌طور کامل انجام شده است
استقرار هزار مخزن شن و نمک در منطقه ۵/یخ‌زدایی بارش‌های قبلی به‌طور کامل انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی ، درباره آمادگی منطقه ۵ شهرداری تهران برای مواجهه با بارش برف طی ساعات آینده، گفت: طرحی از آذر سال‌جاری برای برف‌روبی در نظر گرفتیم و در زمان بارش برف اعمال می‌کنیم. سایت‌های برف‌روبی بر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی ، درباره آمادگی منطقه ۵ شهرداری تهران برای مواجهه با بارش برف طی ساعات آینده، گفت: طرحی از آذر سال‌جاری برای برف‌روبی در نظر گرفتیم و در زمان بارش برف اعمال می‌کنیم. سایت‌های برف‌روبی بر همین اساس فعالیت می‌کنند و می‌دانیم در کدام معبر چه کسی در حال فعالیت می باشند .

شریفی با بیان این‌که همه محورهای منطقه چه شریانی و چه عبوری مسئول مشخصی دارد، افزود: در برف‌روبی‌های سال جاری، منطقه ۵ جزو مناطق موفق بوده است. مخازن شن و نمک در حال حاضر شارژ شده است. طی ۶ ساعت ۱۰۰۰ مخزن را در اختیار مردم قرار دادیم.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های بارگیری مخازن را شارژ کردیم. حجم مصرف شن مخصوص در برف اخیر بالا بود با این وجود نگرانی از کمبود شن و نمک وجود ندارد. رانندگان شهرداری هم توجیه شده‌اند. اگر همکاری تخطی انجام داده باشد تذکر دریافت می‌کند. ۲۴ ساعت فرصت استراحت وجود داشت و از ساعت ۲۲ امشب همه نیروها به ستادهای برف‌روبی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: همکاران اجرایی با هماهنگی پلیس در غرب تهران و مرکز کنترل ترافیک در محدوده منطقه ۵ مستقر می‌شوند. عملا دو نظارت تصویری داریم که یکی در همکاری با پلیس و دیگری به‌صورت مستقل است و رصد انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۵ تهران، به میزان برفی که در معابر طی بارش اخیر وجود داشته، اشاره کرد و افزود: گشت انجام شده است و همه معابری که برف داشتند شناسایی و یخ‌زدایی صورت گرفته است. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده میزان بارش برف صبح فردا نسبت به برف‌های دیگر طی هفته‌های گذشته کمتر خواهد بود.

شریفی با بیان این‌که معابر اصلی در اولویت هستند، عنوان کرد: در هر محور اتوبانی، بستگی به طول و عرض آن، محور ماشین و ناظر مستقر و طول مسیر به‌طور کامل مشخص است. می‌دانیم در حد فاصل هر خیابان چه کسانی حضور دارند شماره موبایل این افراد را هم داریم و نیروها به‌صورت شبکه مویرگی توزیع شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که معابر اصلی در اولویت اقدامات شهرداری است، افزود: باز شدن شبکه اصلی و شریانی اولویت ما است و از مردم می‌خواهیم مقابل منازل خود را برف‌روبی کنند.

شهردار منطقه ۵ طی درخواستی از مردم منطقه، گفت: باید کسانی که بیرون می‌آیند به خودروی خود اطمینان داشته باشند. لاستیک‌ها، باطری خودرو و بررسی میزان بنزین اهمیت زیادی دارند. در برف گذشته مشاهده کردیم که مردم در ترافیک بنزین‌شان تمام می‌شود و برخی خودروها لاستیک مناسبی نداشتند که معضل جدی بود و سبب تشدید ترافیک شد.

شریفی ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم مقابل منازل را برای خود و رهگذران، پاکسازی کنند تا اطمینان خاطر از عبور عابر پیاده و… داشته باشیم.

انتهای پیام