از دیواره نگاره شهدای شهرداری تهران در ایستگاه متروی میدان شهدا رونمایی شد
از دیواره نگاره شهدای شهرداری تهران در ایستگاه متروی میدان شهدا رونمایی شد
به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعين حسيني از دیوارنگاره اي با عنوان "شهدای شهرداری تهران" در ایستگاه متروی میدان شهدا واقع در خط چهار متروي تهران رونمایی شد

به گزارش آرمانشهر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بعد از ظهر امروز سه شنبه ۶ مهر ماه ۱۴۰۰ طی مراسمی با حضور مهندس علی عبداله پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، معاونان و مدیران ارشد این شرکت، خانواده معظم شهیدان حسن کرشکی، حسن شیخ و نصرت اله رحمان زاده از دیوار نگاره”شهدای شهرداری تهران” در ایستگاه میدان شهدا رونمایی شد.
در این مراسم عبداله پور با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ضمن خیر مقدم به خانواده معظم شهدا حاضر در این مراسم گفت: این اثر فرهنگی و هنری به نام ۱۷۲شهید شهرداری تهران به صورت پلاک طراحی و بر دیوار سالن ایستگاه متروی میدان شهدا که جزء ایستگاه های شاخص و تقاطعی متروی تهران است، نقش بسته است.
وی با اشاره به اینکه این دیوار نگاره مزین به نام ۱۷۱ شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم است. افزود: هر پلاک حاوی بارکد سه بعدی است که با اسکن آن توسط تلفن همراه می توانند   وصیت  نامه و بخشی از زندگینامه نامه هر شهید را  مطالعه کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: فقط گذاشتن این دیوارنگاه ها کافی نیست بلکه باید این ادبیات و فرهنگ حماسه دربین نسل جدید اشاعه داده شود.

رونمایی از دیواره نگاره "شهدای شهرداری تهران "در ایستگاه متروی میدان شهدا
عبداله پور گفت: اجرای چنین کارهایی در اماکن عمومی به ویژه متروی تهران و حومه همواره نام شهدا درذهن ها ماندگار خواهد ماند.
وی تصریح کرد: جامعه امروز بیش از پیش به این فضای معنوی نیاز دارد ، امروز ما از برکت همین شهیدان و حماسه ها ،شهری آرام و با امنیت را شاهد هستیم.
در این مراسم  با اهدا لوح تقدیر و گل از خانواده معظم شهدا تقدیر شد و همسر شهید حسن کرشکی، همسر شهید حسن شیخ و همسر شهید نصرت اله رحمان زاده خاطراتی را ازاین شهدا بیان کردند.
گفتنی است این برنامه به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برگزار شد.
در پایان این مراسم علی عبدال پور نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران با حضور در ایستگاه میدان شهدا با کارکنان این ایستگاه دیدار و  صحبت های آنها را شنید