از اصلاح هندسی معابر تا پیشرفت ۸۵ درصدی احداث زیرگذر حریم خط راه آهن تهران-اهواز
از اصلاح هندسی معابر تا پیشرفت ۸۵ درصدی احداث زیرگذر حریم خط راه آهن تهران-اهواز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی شهردار منطقه گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در سالی که گذشت همچون معاونت‌های دیگر، اقدامات و خدمات قابل توجهی در راستای خدمت رسانی به شهروندان انجام داده است. وی با اشاره به کاهش […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی شهردار منطقه گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در سالی که گذشت همچون معاونت‌های دیگر، اقدامات و خدمات قابل توجهی در راستای خدمت رسانی به شهروندان انجام داده است.

وی با اشاره به کاهش تصادفات منجربه فوت در سطح منطقه، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، منطقه ۱۷ رتبه برتر رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات فوتی در سطح شهر تهران را کسب کرده است. از مهم ترین اقدامات انجام گرفته در راستای ایمن سازی معابر، نصب نیوجرسی بزرگراهی بر روی پل شهید یارجانی و خیابان شهیدان حسنی و تهیه و نصب بیش از ۳۰۰ متر طول گاردریل در بزرگراه شهید چراغی بوده است. همچنین در سال گذشته بالغ بر ۱۳۰ کیلومتر خط کشی محوری در سطح معابر منطقه انجام شده که تاثیر قابل ملاحظه ای در آرام سازی حرکت خودروها داشته است.

شنگی تصریح کرد: اصلاح هندسی معابر یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم در منطقه بوده  که همین امر نیز در کاهش تصادفات نقش عمده ای داشته است. در همین راستا اصلاح هندسی و ایمن سازی بیش از ۶۰۰ مترمربع از معابر انجام شده که شامل اصلاح هندسی بزرگراه شهید نواب، بزرگراه شهید چراغی در ۳ مقطع و تقاطع خیابان یافت آباد با بزرگراه آیت الله سعیدی است.

شهردار منطقه اظهار کرد: جهت سهولت و ایمن سازی تردد عابرین پیاده و افراد توانیاب پیاده روسازی، مناسب سازی و ایجاد مسیر تردد در خیابان های یافت آباد و سجاد شمالی انجام شده است. از دیگر اقدامات قابل توجه در سطح منطقه رفع گره ترافیکی در خیابان رشیدی جهان حد فاصل خیابان مهمان نوازان تا فریدون احمدی بوده است. همچنین با هماهنگی های انجام شده و اخذ مجوز لازم از اداره کل راه آهن استان تهران نسبت به ایمن سازی حاشیه تونل راه آهن با نصب نرده های بتنی در خیابان های نباتی و امامی محرم به همراه پیاده رو سازی خیابان نباتی اقدام شده است.

وی با اشاره به یکی از مهم ترین پروژه های منطقه، تصریح کرد: پروژه احداث زیرگذر سواره رو حریم خط راه آهن تهران-اهواز از مهم ترین پروژه های سطح منطقه است که به منظور دسترسی مناسب بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران-اهواز و خارج شدن محلات جنوبی منطقه از بن بست اجرا می شود. این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۱، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته که قابل توجه بوده است.

شهردار منطقه اظهار کرد: در سال قبل عملیات اجرایی احداث دومین زیرگذر سواره رو در خیابان متین تقاطع بزرگراه آیت الله سعیدی آغاز شد. از دیگر پروژه‌های انجام گرفته در سطح منطقه طراحی، ساخت و بهره برداری از ایستگاه بی آر تی ایستگاه کشاورز در خیابان هلال احمر بوده است.

شنگی در پایان با اشاره به دیگر اقدامات انجام گرفته معاونت حمل و نقل و ترافیک، گفت: رسیدگی مستمربه وضعیت سرپناه‌های ایستگاه اتوبوس سطح منطقه، تامین و روشنایی زیرگذرهای حریم خط تهران–اهواز، نگهداشت تابلوها و المان‌های ترافیکی بیش از ۷۴ هزار مورد، ایجادمحل پارک معلولین و کم توان‌ها در بیش از ۳۰ نقطه و آموزش ارتقاءفرهنگ عبور و مرور به بیش از ۱۸ هزار نفر ساعت به شهروندان محترم منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته در سال ۱۴۰۱ در حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه بوده است.

انتهای پیام/