از احداث مجموعه‌ای مشابه تپه‌های عباس‌آباد در ری تا احداث شهرک گلخانه‌ای
از احداث مجموعه‌ای مشابه تپه‌های عباس‌آباد در ری تا احداث شهرک گلخانه‌ای

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، محمد ناظم رضوی در آیین احداث فاز یک کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰۰ هکتار که عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، زمانی فرماندار شهرستان ری، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و جمعی از مدیران شهری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، محمد ناظم رضوی در آیین احداث فاز یک کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰۰ هکتار که عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، زمانی فرماندار شهرستان ری، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: در طول دوره مسئولیت بنده در شهرداری منطقه ۲۰، اتفاقات خوبی در حوزه توسعه فضای سبز صورت گرفته که از این باب از مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران قدردانی می‌کنم که نگاه ویژه‌ای را به مناطق جنوبی شهر تهران به‌ویژه شهرری داشته است. 

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره  به بازپیرایی کوه‌های بی‌بی شهربانو و مجموعه سیمان در شهرری، عنوان کرد: نازیبایی‌هایی در ضلع شرقی بزرگراه امام علی(ع) در منطقه ۲۰ شاهد بودیم که با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات خوبی برای رفع این نازیبایی‌ها انجام گرفته است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به همراهی و همکاری شهرداری این منطقه با مجموعه کارخانه سیمان ری، افزود: بخشی از کوه‌های پیرامون کارخانه به شهرداری تهران واگذار شد و در این باب نیز سازمان بوستان‌ها اقدام به درختکاری در محوطه کوه‌ها کرده است. این مساله می‌تواند مانع از بین بردن کوه‌های این محدوده شود. 

ناظم رضوی افزود: سه گروه از پروژه جنگل‌کاری بی‌بی شهربانو خرسند خواهند شد؛ گروه اول مردم و طرفداران محیط زیست، گروه دوم دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری و گروه سوم طرفداران ورزش و کوهنوردی که از این اتفاق خوشحال خواهند شد. 

رضوی از آمادگی شهرداری منطقه ۲۰ جهت احداث مجموعه‌ای مشابه تپه‌های عباس‌آباد در شهر ری خبر داد و گفت: ما این آمادگی را داریم که این فضا را در منطقه ایجاد کنیم. 

رضوی، شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به ایستگاه مترو صفائیه در مقابل کارخانه سیمان ری، اضافه کرد: با تبدیل شدن این کارخانه به موزه سیمان، راه‌اندازی این ایستگاه می‌تواند شرایط خوبی را جهت جابجایی مسافران و حضور آنها در موزه کارخانه سیمان فراهم کند.

شهردار منطقه ۲۰ در ادامه از  پیشنهاد یک سرمایه گذار مبنی بر تولید انرژی خورشیدی در منطقه ۲۰ خبرداد که در صورت انجام موافقات می‌توان با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران اقدام به این کار کرد. این امر می‌تواند نقش بسزایی را در روشنایی سطح معابر منطقه ایفا کند. 

وی از پیشنهاد دیگری مبنی بر احداث شهرک گلخانه‌ای در منطقه ری خبرداد.

انتهای پیام/