ارتقای سرانه‌های تفریحی و گردشگری در اصفهان/ انتظار ۳۰ ساله مردم بن برای تکمیل خط فاضلاب
ارتقای سرانه‌های تفریحی و گردشگری در اصفهان/ انتظار ۳۰ ساله مردم بن برای تکمیل خط فاضلاب

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، ارتقای سرانه‌های تفریحی و بهبود شرایط ساخت‌وساز در سال آینده، فقدان امکانات برف‌روبی و امدادرسانی در شهرداری کوهرنگ، اجرای فاز دوم پروژه‌های زودبازده مشهد در سال ۱۴۰۲، تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت با ۸۵ درصد افزایش، انتظار ۳۰ ساله مردم بن برای تکمیل خط فاضلاب، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارتقای سرانه‌های تفریحی و بهبود شرایط ساخت‌وساز در سال آینده، فقدان امکانات برف‌روبی و امدادرسانی در شهرداری کوهرنگ، اجرای فاز دوم پروژه‌های زودبازده مشهد در سال ۱۴۰۲، تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت با ۸۵ درصد افزایش، انتظار ۳۰ ساله مردم بن برای تکمیل خط فاضلاب، لزوم آشنایی تولیدکنندگان با فناوری‌های نوین ساختمان و لزوم تبیین سازوکار مناسب برای رفع معضلات زنان سرپرست خانوار را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

ارتقای سرانه‌های تفریحی و بهبود شرایط ساخت‌وساز در سال آینده

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: بر اساس بودجه سال آینده شهرداری اصفهان، ارتقای سرانه‌ها، افزایش کیفیت و کمیت خدمات تفریحی، رونق حوزه گردشگری، تفریح و نشاط برای شهروندان اصفهانی و بهبود وضعیت ساخت‌وساز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بودجه تمام معاونت‌ها، شهرداری مرکزی و مدیریت طرح ساماندهی ناژوان در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شده و بررسی ردیف‌های بودجه مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری در دستور کار است، افزود: در مجموع تاکنون بودجه حدود ۳۰ واحد سازمانی شهرداری اصفهان در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است و بودجه حدود ۲۱ سازمان و شرکت وابسته نیز به مرور بررسی خواهد شد.

وی افزود: مباحث مربوط به بهبود وضعیت حمل‌ونقل اصفهان، استفاده از سیستم‌های هوشمند و کاراتر در این حوزه، بهبود وضعیت ارائه خدمات به شهروندان در حوزه‌هایی همچون خدمات شهری و حفظ و گسترش فضای سبز برای بهبود محیط زیست شهری، از دیگر مواردی است که در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان مورد توجه شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

نبود امکانات برف‌روبی و امدادرسانی در شهرداری کوهرنگ

جعفر عسگری‌حسنوند، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر مردم شهرستان کوهرنگ با بارش نزولات آسمانی در مشقت قرار دارند و شهرداری امکانات لازم و نیروی کافی برای برف‌روبی و امدادرسانی به مردم را ندارد، لذا توسعه شهرستان‌های دارای ظرفیت باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رؤسای ادارات شهرستان باید از ظرفیت شوراها در سطح شهرستان برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.

عسگری‌حسنوند تأکید کرد: مردم شهرستان کوهرنگ تاکنون مطالبات فراوانی در خصوص تأمین آب این منطقه از مدیران آب منطقه‌ای و آب‌وفاضلاب استان داشته‌اند اما تاکنون به‌رغم خرید چندین متر لوله، مشکل رفع نشده است؛ پاسخگویی شفاف مسئولان از مطالبات بحق مردم است.

اجرای فاز دوم پروژه‌های زودبازده مشهد در سال ۱۴۰۲

مجید دبیریان، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: با نگاه شورای ششم مشهد در سال ۱۴۰۲ شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه‌های زودبازده خواهیم بود و اعتبارات این پروژه‌ها تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی تکیه بر اصل مردم‌داری و مردم محوری، تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم را اساس کار شورا دانست و تاکید کرد: نخستین مصوبه شورای ششم مشهد بر پایه مردم‌مداری بنا شد که پروژه‌های زودبازده، نماد بارزی از این رویکرد است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این رویکرد و نگاه به پروژه‌ها تا پایان دوره شورای ششم تداوم خواهد داشت و هرساله شاهد اجرا و تعریف پروژه‌های زودبازده در سطح کلان‌شهر مشهد خواهیم بود تا بتوانیم در راستای جلب رضایت‌مندی هر چه بیشتر شهروندان گام برداریم.

تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت با ۸۵ درصد افزایش

محمدحسین واثق‌کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال آینده ۳،۵۰۰ میلیارد تومان بود که در روند بررسی بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق شورای اسلامی شهر، در هفتادوچهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با رقم ۳،۷۴۰ میلیارد تومان و ۸۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان این‌که ۴۱ درصد بودجه سال آینده به هزینه‌های جاری و ۵۹ درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد بودجه شهرداری رشت به مباحث توسعه حمل‌ونقل و ترافیک شهری ازجمله بازگشایی معابر، رینگ دور شهر و سایر پروژه‌های عمرانی اختصاص خواهد یافت.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه بودجه شهرداری رشت با محاسبه منابع درآمدی این نهاد به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد، تصریح کرد: با توجه به این‌که دولت در سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران را اعلام کرده است، ۴۷ درصد حقوق کارکنان شهرداری در بودجه پیش‌بینی شده است تا مدیریت شهری در سال آینده برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه نشود.

انتظار ۳۰ ساله مردم بن برای تکمیل خط فاضلاب

محمود بهارلویی، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مردم شهرستان بن بیش از ۳۰ سال است چشم‌انتظار تکمیل خط فاضلاب هستند که امیدواریم با درایت مسئولان مربوطه هرچه زودتر این کار انجام شود.

وی با بیان این‌که تلاش برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل به راه‌های روستایی و تأسیسات زیربنایی همچون جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌های کشاورزی و مسیل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان سیل اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال‌وبختیاری باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر باشد.

لزوم آشنایی تولیدکنندگان با فناوری‌های نوین ساختمان

علی‌اصغر غفاری، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین ساختمان‌سازی تأثیر غیرقابل انکاری در ارتقای استحکام بناها خواهد داشت.

وی افزود: در کارگروه معماری و شهرسازی کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی دوره‌های آموزشی برای ناظران و طراحان برای آشنایی با فناوری‌ها و مصالح جدید پیش‌بینی شده است تا از این طریق فناوری‌های نوین در ساخت‌وسازهای شهر رعایت شود که این اقدام باعث کاهش هزینه‌های ساخت و افزایش دوام ساختمان‌ها خواهد شد.

غفاری با اشاره به وجود ۵۵ شرکت تولید بتن در استان مرکزی گفت: در صورتی که تولیدکنندگان از فناوری‌های نوین استفاده کنند و طراحان نیز استفاده از این مصالح را مورد توجه قرار دهند، شاهد نتایج خوبی از نظر اقتصادی، زیست‌محیطی و مستحکم‌سازی در صنعت ساختمان‌سازی شهر خواهیم بود، لذا در نظر داریم در آینده آموزش‌هایی نیز در زمینه بتن‌های بازیافتی ارائه دهیم.

ضرورت انسجام دستگاه‌ها برای مدیریت برف‌روبی در تهران

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت انسجام دستگاه‌ها برای مدیریت برف‌روبی در این کلان‌شهر اظهار کرد: در پایتخت اختلاف سطح زمین بسیاری وجود دارد و شرایط کوهپایه تهران سبب شده است تا مناطق جنوبی و شمالی تفاوت دمای زیادی در فصل‌های گوناگون داشته باشند و در بعضی نقاط شیب تندی وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که پایتخت در روزهای قبل در زمینه برف‌روبی مشکلاتی داشت که در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد، افزود: پنجشنبه هفته گذشته برف زیادی بارید و یکی از دلایل بروز مشکلات آن روز این بود که مجموعه‌ها، دستگاه‌ها و امکانات با یکدیگر منسجم نشدند اما روز یکشنبه هفته جاری همکاری بیشتری با یکدیگر داشتند و همراهی کامل‌تر بود و شهروندان از سفرهای غیرضروری خود کاستند.

لزوم تبیین سازوکار مناسب برای رفع معضلات زنان سرپرست خانوار

غلامرضا چهلگردی، نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اولویت مطالبات فرهنگی مردم استان اظهار کرد: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای منسجم و نظام‌یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها و هنجارهای مردم و متعلق به یک جامعه بزرگ است که مبتنی بر اندیشه و عادت شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از فضای مجازی خاطرنشان کرد: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند.

چهلگردی با تأکید بر مشکلات زنان سرپرست خانوار گفت: در سال‌های اخیر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار، مشکلات اجتماعی بسیاری را در جامعه ایجاد کرده است، از این‌رو سازوکار مناسبی برای رفع معضلات این اقشار باید تبیین شود.