ارائه وسایل مستعمل شهرداری تهران به دستگاه‌های دولتی و مؤسسات خیریه منعی ندارد
ارائه وسایل مستعمل شهرداری تهران به دستگاه‌های دولتی و مؤسسات خیریه منعی ندارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت از رده خارج کردن امول منقول مستعمل تحویلی به ارگان ها، دستگاه های دولتی، موسسات […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت از رده خارج کردن امول منقول مستعمل تحویلی به ارگان ها، دستگاه های دولتی، موسسات عمومی و عام المنفعه، شهرهای دچار حوادث ناگهانی و سایر موارد مشابه» اظهار کرد: برخی اموال شهرداری مستهلک شده که خودروی سنگین و سبک، موتور سیکلت و در مجموع وسایل نقلیه را شامل نمی شود و شامل تجهیزات اداری، کانکس و رایانه است.

وی افزود: مقرر شده که تا سقف یک میلیارد تومان، انتقال اموالی که مستهلک شده و باید از لیست اموال خارج شود، بوروکراسی نداشته باشد و شهرداری بر اساس تصویب در کمیته ای این اختیار را داشته باشد که اموال را انتقال دهد.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: پیشنهاد بنده این است که با کلیات موافقت شود و تبصره ای در نظر بگیریم که بر اساس آن وقتی لیست قطعی شد در شورا مورد رأی گیری قرار بگیرد تا مشخص شود که چه اقلامی به چه نهادهایی تحویل داده خواهد شد.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورا نیز با بیان اینکه قیمت اقلام بر اساس نظر کارشناسی مشخص شود، گفت: ممکن است ارزش دفتری این اقلام مبلغ پایینی باشد و باید بر اساس نرخ کارشناسی، تحویل اقلام صورت بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی اقلام مستهلک می شود سالیانه به مزایده گذاشته می شود؛ بنابراین چون این اقلام قیمت داشته و واگذاری آن به سایر شهرها مشکل دارد، در فرمانداری با ایراد مواجه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در سطح شهر تهران ارائه وسایل به دستگاه های دولتی و مؤسسات خیریه منعی ندارد اما تحویل به شهرهای دیگر با اشکال روبه رو خواهد شد، تصریح کرد: در مواردی برخی شهرها درخواست اتوبوس مستعمل دارند و پاسخ ما این است که جز شرکت اتوبوسرانی، فضایی دیگر نمی تواند از آنها استفاده کند و وقتی مستعمل شود دیگر کاربرد نخواهد داشت.

مهدی چمران گفت: پیشنهاد ما این است که وضعیت موارد قبلی و همچنین اقلام آینده نیز مشخص شود تا دست شهرداری برای تحویل مستعملات باز باشد.

انتهای پیام/