آماده باش نوروزی نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی شیراز در سطح شهر 
آماده باش نوروزی نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی شیراز در سطح شهر 
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز،  از آماده باش کامل نیرو‌های این سازمان در ایام نوروز به منظور پوشش ایمنی مسافران نوروزی در این کلان شهر برای سفر و اسکان بدون خطر و ایمن خبر داد.

به گزارش آرمانشهر فارس، در آستانه نوروز و به منظور آماده باش کامل آتش نشانان جلسه ستاد خدمات سفر در سازمان آتش نشانی به ریاست هادی عیدی پور سرپرست این مجموعه برگزار شد.

هادی عیدی پور، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  گفت: در راستای آماده باش نیروهای عملیاتی و ستادی تمهیدات ویژه برای ارایه خدمات رسانی به مسافران نوروزی با هدف سفر ایمن و بدون خطر،پیش بینی و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر عدم بروز حوادث در محل های اسکان مسافران نوروزی از آماده باش مجموعه نیروهای عملیاتی و ستادی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و افزود : بازدید ایمنی از کمپ های نوروزی به صورت ۲۴ ساعته توسط تیم های عملیاتی،استقرار خودروهای عملیاتی در کمپ های اسکان مسافران نوروزی، اطلاع رسانی نکات ایمنی به مسافران در قالب های مختلف رسانه ای و آموزش های حضوری در کمپ ها به مسافران از مجموعه اقدامات این سازمان به منظور عدم بروز حوادث احتمالی و کاهش خطرات و ارایه خدمات ایمنی است.

عیدی پور با اشاره به کاهش دمای هوا و امکان استفاده از وسایل گرمایشی در کمپ های نوروزی و چادرهای مستقر در پارک های تعیین شده برای اسکان مسافران تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بروز حادثه و بالاخص مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به دلیل روشن کردن زغال و پیک نیک این سازمان تمهیدات ویژه ای از جمله استقرار ۲۴ ساعته خودروهای آتش نشانی به همراه نیرو در کمپهای اسکان از ۲۶ اسفندماه در نظر گرفته است تا با جلوگیری و به حداقل رساندن حوادث، شیراز به عنوان ایمن‌ترین شهر معرفی گردد.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری و دسترسی سریع به حوادث، آتش نشانان از هشتم اسفند‌ماه سال جاری با استقرار خودرو‌ها به همراه تجهیزات کامل به صورت روزانه در میادین و معابر ترافیکی شهر علاوه بر ایستگاه های آتش نشانی، به صورت آماده باش در خدمت شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

عیدی پور تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن سال جدید و پیش بینی حضور گسترده مسافران به کلان شهر شیراز و اجرای طرح استقبال از بهار و سفر ایمن برنامه‌ریزی‌های لازم برای این ایام انجام شده است.

  • نویسنده : مریم شمالیان