آغاز عملیات سم‌پاشی فضای سبز شهر اصفهان + اعلام مسیرها
آغاز عملیات سم‌پاشی فضای سبز شهر اصفهان + اعلام مسیرها

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش اظهار کرد: سم‌پاشی درختان در قسمت‌های تنه، شاخه اصلی و تاج درختان نارون علیه آفات برگ‌خوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوب‌خوار شاخک بلند و پروانه زنبورمانند همچنین سم‌پاشی تاج درختان اقاقیا، بید و کاج علیه آفت شته در مکان‌های آلوده انجام می‌شود. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش اظهار کرد: سم‌پاشی درختان در قسمت‌های تنه، شاخه اصلی و تاج درختان نارون علیه آفات برگ‌خوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوب‌خوار شاخک بلند و پروانه زنبورمانند همچنین سم‌پاشی تاج درختان اقاقیا، بید و کاج علیه آفت شته در مکان‌های آلوده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سموم مصرفی در این عملیات از سموم ارگانیک است، افزود: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت انجام عملیات از دستگاه‌های سمپاش توربولاینر در مسیرها استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: سم‌پاشی درختان از شامگاه بیست‌ویکم تا سی‌ویکم فروردین‌ماه از ساعت ۲۳:۰۰ هر شب انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: از عموم شهروندان درخواست می‌شود هنگام سم‌پاشی درختان در فصل بهار، پنجره و در مغازه‌ها و خانه‌های خود را که در مسیر سم‌پاشی قرار دارد، بسته نگه دارند، همچنین از قرار دادن مواد غذایی و لباس‌ها بیرون از خانه خودداری کنند.

عرفان‌منش با اشاره به مسیرهای روزانه سم‌پاشی درختان گفت: نخستین مسیر سمپاشی در کلان‌شهر اصفهان از شامگاه دوشنبه بیست‌ویکم فروردین در منطقه یک شهرداری (خیابان‌های مطهری، چهارباغ عباسی، چهارباغ پایین، آذر و مسجدسید) آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در منطقه دو شهرداری خیابان شهیدان شرقی و غربی، خرم، امام خمینی (ره)، در منطقه سه مادی نیاصرم و باغ گلدسته، منطقه چهار باغ غدیر، منطقه پنج بلوار سعدی و حکیم نظامی، پارک مرکزی و خیابان هزارجریب، کوی امام جعفر صادق (ع) و کوی سپاهان، در منطقه شش شهرداری محله فیض و بلوار آئینه‌خانه و بخشی از شهرک شهید کشوری، در منطقه هفت اتوبان چمران و باغ فدک، در منطقه هشت خیابان کاوه، بهارستان غربی، گلخانه، رباط اول و دوم از جمله محله و مسیرهای مورد هدف سم‌پاش در روز نخست است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: در منطقه ۹ خیابان‌های کهندژ، قدس، بهشت و سردار حجازی، در منطقه ۱۰ خیابان تالار و فرعی‌ها، خیابان‌های دشتستان و آل‌خجند، در منطقه ۱۱ بلوار کهندژ، خیابان بهشت و بوستان بهشت، در منطقه ۱۲ پارک‌های امیرکبیر و محوطه درختکاری ۴۰ متری و محوطه درختکاری تعاونی کشاورزان، در منطقه ۱۳ میدان نوآوران، در منطقه ۱۵ خیابان‌های سلمان، شهاب، شریعتی، فجر، معراج و اباذر و در ناژوان، حاشیه شمالی (حدفاصل پل وحید و کارگاه نجاری) شامگاه دوشنبه بیست‌ویکم فروردین سم‌پاشی خواهد شد.

وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود در دوره سم‌پاشی درختان با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند و حتی‌الامکان از قرار دادن خودروی خود در مسیر سم‌پاشی یا قرار دادن مواد غذایی در بالکن‌ها بپرهیزند و درها و پنجره‌های مشرف به مسیر سمپاشی منازل خود را ببندند، همچنین چنانچه میز نانوایی‌ها در خیابان قرار گرفته باشد، ضروری است متصدیان نانوایی قبل از طبخ نان، میزها را شست‌وشو دهند تا از بروز بیماری جلوگیری شود.

عرفان‌منش گفت: برای انجام عملیات سم‌پاشی، خودروی راهنما در طول مسیر آهسته حرکت می‌کند تا بتواند حرکت سمپاش را به سایر خودروها، کسبه و عابران پیاده اطلاع‌رسانی و یادآوری کند.