آب شرب چشمه سرخون آلوده به مواد نفتی است
آب شرب چشمه سرخون آلوده به مواد نفتی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی طهماسبی امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در جلسه بررسی و رفع مشکلات ناشی از شکستگی لوله نفت مارون در شهرستان اردل اظهار کرد: به دلیل ترکیدگی خط لوله نفت مارون و پس از آن مهاجرت‌های بی‌رویه از این منطقه به سایر استان‌ها، کاهش سرمایه‌گذاری در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی طهماسبی امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در جلسه بررسی و رفع مشکلات ناشی از شکستگی لوله نفت مارون در شهرستان اردل اظهار کرد: به دلیل ترکیدگی خط لوله نفت مارون و پس از آن مهاجرت‌های بی‌رویه از این منطقه به سایر استان‌ها، کاهش سرمایه‌گذاری در این منطقه صورت گرفت که عامل اصلی آن شرکت نفت بوده است.

وی افزود: منطقه میانکوه یکی از مناطقی است که مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است و به‌رغم جمعیت بالا از لحاظ خدمات‌دهی در سطح پایین است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: تحقق‌نیافتن وعده‌ها در منطقه میانکوه را شاهد هستیم، چراکه گفته شده است اگر خسارات برآورد و تأیید شود، آن را به مردم پرداخت می‌کنند، لذا شهرداری سرخون به صورت کارشناسی برآورد خسارت کرد.

وی با بیان اینکه قسمتی از منطقه میانکوه که نفت در آن نفوذ داشته است، به دلیل صعب‌العبور بودن به درستی لایروبی نشده است و در حال حاضر کشاورزان دچار مشکل شده‌اند، تصریح کرد: شکستگی لوله نفت در سرخون بُعد ملی پیدا کرده است، اما هنوز در استان جمع‌بندی مناسبی انجام نشده است، از سال‌ها پیش حداقل احشام، آب آلوده به مشتقات نفتی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

طهماسبی گفت: آب شرب پایدار چشمه شهر سرخون آلوده به مواد نفتی است و مسئولان شرکت نفت و خط لوله مارون اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند که با توجه به این مسائل، مردم در آینده نه چندان دور با مشکل و بحران کم‌آبی مواجه می‌شوند؛ لذا لازم است برای آب شرب پایدار این مناطق چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه آب روستاهای گندمکار از چشمه تأمین می‌شود که این چشمه‌ها نیز در فصل تابستان کم‌آب و در حال خشک شدن است، تصریح کرد: در فصل تابستان چندین خانوار در روستاهای گندمکار آب آشامیدنی ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل تاکید کرد: بخش کشاورزی و شیلات به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری و کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین مسائل در کشاورزی استان است، برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند.

طهماسبی گفت: برای هرگونه همکاری با شوراهای اسلامی این شهرستان آمادگی داریم و امیدواریم با تعامل شوراها، فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در دولت انقلابی شاهد تحولات مؤثری در حوزه‌های مختلف شهرستان باشیم.