گیلان با فاجعه زیست محیطی مواجه است
گیلان با فاجعه زیست محیطی مواجه است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پسماند‌های بیمارستانی کامل تفکیک نمی‌شوند، گفت: پسماندهای بیمارستانی و عفونی بر شدت تخریب منطقه سراوان اضافه می‌کند.  پایگاه خبری آرمان شهر  به نقل از  خانه ملت : محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وضعیت نابسامان دفع پسماندها در منطقه […]

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پسماند‌های بیمارستانی کامل تفکیک نمی‌شوند، گفت: پسماندهای بیمارستانی و عفونی بر شدت تخریب منطقه سراوان اضافه می‌کند.

 پایگاه خبری آرمان شهر  به نقل از  خانه ملت : محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وضعیت نابسامان دفع پسماندها در منطقه سراوان استان گیلان، گفت: استان گیلان با معضل بزرگ و فاجعه محیط زیستی تحت عنوان پسماند و فاضلاب مواجه است، بنده به عنوان نماینده مردم این استان در دو دوره مجلس شورای اسلامی بارها اعلام کردم که دپوی نامناسب پسماندها در استان گیلان یک ناهنجاری و معضل است اما هیچ گوش شنوایی موجود نداشت و نتوانستیم منابع ساماندهی آن را تامین کنیم.

شیرابه پسماندهای سراوان وارد آب‌های سطحی می‌شود/ وجود کوهی از زباله، زندگی مردم سراوان را مختل کرده است

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،  ادامه داد: تمام زباله‌های رشت و غرب استان گیلان در سراوان دپو می‌شود و تمام شیرآبه‌های ناشی از زباله‌ها وارد رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریا شده و زندگی اهالی آن منطقه را مختل کرده است.

بابت وضعیت نامناسب پسماندها شرمنده مردم گیلان هستم / پسماندها عامل اصلی نابودی شمال کشور 

وی اظهار کرد: بنده به عنوان نماینده مردم استان گیلان در مجلس از این وضعیت شرمنده هستم، البته این معضل مختص منطقه سراوان نیست بلکه بیشتر شهرهای استان گیلان با این ناهنجاری مواجه هستند، معتقدم اگر عاملی در آینده شمال کشور را به نابودی برساند، همین پسماند‌ است.

قربانی با تکید بر اینکه نحوه مدیریت پسماندهای بیمارستانی ناهنجاری دیگری است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: اگر شهرداری زباله‌های بیمارستانی را تحویل نگیرد، فاجعه دیگری ایجاد می‌شود. هرچند بیمارستان‌ها موظف شدند، پسماندها را مدیریت کنند و با زباله سوز، استریل کردن تا حدودی خطر زبال‌های عفونی را می‌گیرند اما در نهایت زباله‌های بیمارستانی را تحویل شهرداری می‌دهند و شهرداری هم سراوان را برای تخلیه زباله‌ها انتخاب می‌کند.

پسماند‌های بیمارستانی کامل تفکیک نمی‌شوند/ زباله‌های عفونی بر شدت تخریب منطقه سراوان اضافه می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در بحث مدیریت پسماندهای بیمارستانی با مشکلات بسیار زیادی رو برو هستیم چرا که تفیک زباله به صورت کامل انجام نمی‌شود، البته برخی از بیمارستان‌ها این کار را به خوبی انجام می‌دهند،  اما همه بیمارستان‌ها باید در این امور اهتمام داشته باشند. از طرفی برخی از زباله‌های عفونی به صورت صد در صد استریل نشده و مستقیم وارد زباله‌های سراوان می‌شود، بر همین اساس زباله های عفونی هم بر شدت تخریب پسماندهای سراوان می‌افزایند.

ساماندهی پسماندها در گروی تامین منابع مالی است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زباله تهدید بزرگی برای  استان گیلان است، تاکید کرد: تعدادی از استانداران خطه شمال کشور برای مدیریت پسماند کمیته‌ای تشکیل دادند، اما تا زمانی که منابع و بودجه کافی وجود نداشته باشد، این کمیته‌های هیچ اثری نخواهد نداشت. بنده این موضع را بارها در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس مطرح کرده‌ام. مسئولان استان گیلان در دیدار با مردم سراوان آبرو گذاشتند که این مشکلات را در بازه زمانی یک الی سه ماه حل کنند، بی تردید پس از گذشت این زمان ، مردم انتظار دارند مشکل حل شود. /