پارک فضایی در مشهد احداث می شود
پارک فضایی در مشهد احداث می شود
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد از رایزنی‌ها برای احداث پارک فضایی در مشهد خبر داد.

به گزارش آرمانشهر به نقل از ایسنا ؛ فاطمه سلیمی با اشاره به هفته جهانی فضا، اظهار کرد: ۱۲ مهرماه آغاز هفته جهانی فضا است که روز اول آن به نام زنان و صنعت فضایی نام‌گذاری شده است. برهمین اساس شب گذشته‌ برنامه‌ای در افلاک‌نمای دانشگاه فردوسی به همت فرهنگسرای علوم و نجوم برگزار شد که این برنامه مختص بانوان مشهد بود.

وی افزود: در این برنامه با زنان فعال در عرصه نجوم در خصوص انجام اقدامات لازم جهت ورود دختران و زنان ما به این عرصه گفت‌وگویی کردیم. همچنین از بانوان فعال و موفق در این عرصه تقدیر به عمل آمد.

سلیمی گفت: بانوان بسیاری در زمینه‌های فیزیک و نجوم مشغول فعالیت هستند که در ایران و جهان بانوان توانمندی محسوب می‌شوند. در ۴اکتبر ۱۰۵۷ ماهواره‌ای به عنوان اولین ماهواره به فضا پرتاب شد که سبب شد تا هفته جهانی فضا در تاریخ نام‌گذاری شود.این اتفاق باعث‌ افزایش آگاهی مردم در این زمینه و فراهم کردن ورود آن‌ها به این عرصه می‌شود. همچنین نگاه‌ به آینده را برای ما رقم می‌زند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: با سازمان فضایی کشور صحبتی در این زمینه داشته‌ایم که بتوانیم سرمایه‌گذار برای احداث پارک فضایی در مشهد داشته باشیم. امید داریم سازمان فضایی پیگیر این طرح باشند و ما نیز در شورای شهر از این امر حمایت می‌کنیم تا بتوانیم شاهد اولین پارک فضایی در مشهد باشیم.

سلیمی گفت: پارک فضایی پارک شبیه‌سازی شده از فضا است. همچنین قصد داریم از آیات قرآن متناسب با این فضا و به صورت چند زبانه استفاده کنیم تا جذابیتی برای شهروندان و گردشگران ایجاد کرده باشیم. با توجه به اینکه مشهد شهری بین‌المللی به لحاظ گردشگری و زائرپذیری و جهان ‌شهر برکت و کرامت است باید نگاه‌ ما این باشد که در مشهد فضاهایی ایجادکنیم که هم بعد معنویت مرکز حرم مطهر در آن رعایت شود و هم برای گردشگران جذابیت داشته باشد. یکی از این کارها ایجاد پارک فضایی در مشهد است.

وی ادامه داد: قرار است که گروهی از دانشجویان دانشگاه فردوسی تجهیزات این پارک را بسازند و سازمان فضایی زمین مناسب برای ایجاد پارک را تهیه کند. همچنین شهرداری در اجرای برنامه‌ها، حوزه مالی و … حمایت‌های لازم را داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: شهرداری‌ها می‌توانند علاوه بر اینکه در زمینه ارائه خدمات اولیه در سطح شهر اقداماتی انجام دهند در کنار آن در گسترش فضاهای علمی و نخبگانی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم‌ بردارند.

سلیمی با بیان اینکه ما نیاز به پیشگیری‌هایی داریم، گفت: برگزاری دوره عزت نفس برای دانش‌آموز کافی نیست. وقتی دانش‌آموزی به سلاح علمی مجهز شود و در دنیا افتخار آفرین باشد. این افتخار آفرینی برای او هویت ایجاد می‌کند. ما نیز در شهرداری و شورای شهر از این افتخار آفرینی حمایت می‌کنیم.