واکنش نائب رئیس شورای شهر به حق جلسه‌ ۵ میلیونی
واکنش نائب رئیس شورای شهر به حق جلسه‌ ۵ میلیونی

رحیم خستو در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در البرز، در رابطه با حواشی به وجود آمده در موضوع حق جلسه های ۵ میلیون تومانی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اظهار داشت: بنده با لایحه موافقم و به عنوان یک عضو شورا که یک رأی دارد، مسؤولیت آن‌ را می‌پذیرم، اما در رابطه با این […]

رحیم خستو در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در البرز، در رابطه با حواشی به وجود آمده در موضوع حق جلسه های ۵ میلیون تومانی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اظهار داشت: بنده با لایحه موافقم و به عنوان یک عضو شورا که یک رأی دارد، مسؤولیت آن‌ را می‌پذیرم، اما در رابطه با این موضوع ذکر چند نکته ضروری است.

وی گفت: جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ چهار بار در ماه برگزار می شود و هر جلسه بین سه تا پنج ساعت به طول می‌انجامد و اعضای جلسه در ماه حداقل ۲۰ ساعت برای کمیسیون زمان صرف می‌کنند که در لایحه شهرداری حق جلسه هر ساعت حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان محاسبه شده بود.

خستو افزود: به غیر از ۷ عضو شورای شهر، سایر اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ از قضات عالی رتبه و نمایندگان وزارت کشور هستند و لذا نمی‌توان انتظار داشت در قبال حق‌الزحمه اندک در کمیسیونی که بار مسؤولیت زیادی دارد، حضور یابند.

نائب رئیس شورای شهر کرج تصریح کرد:  مبلغ ۵ میلیون تومان که در لایحه شهرداری آمده است با کسر مالیات ۴ میلیون و پانصد هزار تومان می‌شود؛ به هیچ وجه از مبالغ دریافتی سایر کلانشهر‌ها بیشتر نیست و هیچ شورای شهری حق دریافت مبلغی بیشتر از مبلغ تعیین شده توسط وزارت کشور را ندارد و شورای شهر کرج هم مستثنی نیست.

خستو در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی برای افزایش حق جلسه این کمیسیون وجود دارد، گفت: نکته مهم این است که در شورای چهارم یعنی سال ۹۶ مبلغ دریافتی اعضای کمیسیون، ۲ میلیون و نهصد و هشتاد و پنج هزار تومان بوده است. در سال گذشته هم یک میلیون و هشتصد هزار تومان یعنی ساعتی حدود ۱۰۰ هزار تومان  بوده است.کمیسیونی که هر هفته حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ پرونده را بررسی می‌کند و با توجه به اهمیت پرونده های این کمیسیون،  بترسید از کسانی که حاضر شوند رایگان در آنجا حکم صادر کنند!

وی ادامه داد: مخالفین لایحه فوق که در جلسه بودجه حضور داشتند، چرا لایحه را رد نکردند؟ اتفاقا بنده در آن جلسه کمیسیون بودجه هنگام طرح لایحه شهرداری حضور نداشتم. اما بنده در هیأت رئیسه مسؤولیت دارم و سخن سایر اعضای کمیسیون و همکاران شورا را می‌شنوم.

خستو گفت: لایحه ای که رای نیاورده چرا باید موضوع مناقشه باشد؟ آیا برای تحت‌الشعاع قرار دادن مصوبه رهن منازل مسکونی برای مدیران استانداری نیست؟ آیا برنامه ای هدفمند برای انتقام نیست؟لایحه افزایش حق جلسه ۵ میلیونی رأی نیاورده، پس چه دلیلی برای هیاهو وجود دارد؟