نگاه سیاسی به طرح سؤال از شهردار بندرعباس، فرار از پاسخگویی به مردم است
نگاه سیاسی به طرح سؤال از شهردار بندرعباس، فرار از پاسخگویی به مردم است
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، علت غیبت اعضای شورا در جلسه پاسخگویی شهردار که منجر به لغو این جلسه شد را نامعلوم عنوان کرد و گفت: نگاه سیاسی به طرح سؤال از شهردار، تنها فرار از پاسخ دادن به مشکلات مردم است.

آرمان شهر به نقل از ایسنا فاطمه جراره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حضور اعضای شورای شهر در جلسات علنی با زور و اجبار امکان‌پذیر نیست اما قانون راهکاری برای این مسئله پیش‌بینی کرده است. اگر تعدادی از اعضا در جلسه تأخیر داشته و یا حضور نداشته باشند، موجه یا غیرموجه بودن تأخیر و غیبتشان در جلسات بعد، قابل‌بررسی است.

وی افزود: متأسفانه در صد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس که بنا بود، شهردار پاسخگوی سؤالات مطرح‌شده اعضای شورا باشد، چهار نفر از اعضا غایب بوده و تنها ۷ نفر از اعضا در جلسه حضور پیدا کردند و ازآنجایی‌که مطابق قانون برای رسمی‌شدن جلسه به حضور دوسوم اعضا نیاز است، دستور کار “پاسخ سؤالات شهردار به اعضای شورای شهر” به جلسه بعد موکول شد که امیدواریم در جلسه بعدی شهردار و اعضای شورا حضور به هم رسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: باوجوداینکه از جلسه قبل اعلام شده بود که شهردار در این جلسه حضور پیدا کرده و به سؤالات اعضا پاسخ می‌دهد و قطعاً جلسه بسیار مهمی خواهد بود، انتظار می‌رفت اکثریت اعضا حضور پیدا کنند. علت غیبت همکاران هنوز مشخص نیست اما اینکه به‌صورت هم‌زمان برای همه مشکلی پیش آمده، جای نگرانی دارد و امیدوارم مشکلاتشان حل شود.

جراره تصریح کرد: ازنظر من صحن علنی شورا جای مطرح کردن مشکلات شهری و ارائه راهکار برای حل این مشکلات است، بعد از جلسات متعدد و تذکرات داده شده به شهردار بندرعباس، طرح سؤال اتفاق افتاد و انتظار می‌رفت که اعضا به دنبال پاسخ این سؤالات باشند، چراکه بسیاری از این سؤالات، سؤالات اعضای غایب در جلسه امروز نیز بوده است.

وی در خصوص شائبه‌های پیش آمده برای شهروندان بندرعباسی در خصوص سیاسی بودن مسئله طرح سؤال از شهردار و یا غیبت اعضا برای رسمی و تشکیل نشدن جلسه علنی شورا، عنوان کرد: مردم ما متوجه مسائلی که در شهرداری و سطح شهر در حال اتفاق است، هستند و خود قضاوت خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: نظارت بر عملکرد شهرداری، تذکر و طرح سؤال از شهردار اختیاری است که قانون‌گذار به اعضای شورای شهر داده است. قطعاً هم قانون‌گذار عاقل بوده و هم اعضای شورا عاقل هستند که برای حل مسائل از راهکارهایی که قانون در اختیارشان گذاشته، استفاده کنند.

جراره ادامه داد: اعضای شورا باید به دنبال حل مشکلات باشند و در صورت حل نشدن مشکلات، راهکارهای متفاوت قانونی را دنبال کنند. نگاه سیاسی به این مسئله فرار از پاسخ دادن به مردم است. اعضای شورا باید به دنبال پاسخ سؤالات و مشکلات مردم باشند، نه اینکه از ترس اینکه بگویند مسئله سیاسی است به وظایف خود عمل نکنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم این مسئله که از قبل گمانه‌زنی می‌شد، شهردار و یا اعضای شورا به دلایل سیاسی در جلسه امروز حضور پیدا نمی‌کنند و یا اینکه از قبل برنامه‌ریزی‌ای اتفاق افتاده و به‌طور هم‌زمان مشکلاتی برای اعضا پیش آمده، در حد گمانه‌زنی و شایعه باشد و در جلسه بعدی شاهد حضور حداکثری اعضا برای شنیدن پاسخ‌های شهردار باشیم.