لزوم نگاه ویژه وزیر بهداشت به پاکبانان
لزوم نگاه ویژه وزیر بهداشت به پاکبانان
شهردار ارومیه ادامه داد : از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی و وزیر بهداشت انتظار داریم نگاه ویژه ای به پاکبانان داشته باشد و این قشر زحمتکش هم همانند کادر درمان در اولویت واکسینه شدن قرار بگیرند.

به گزارش آرمانشهر مجید آقازاده شهردار ارومیه و جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در دیداری که در ساختمان شهرداری برگزار شد، از مشکلات موجود و ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی و اقدامات در راستای کاهش شیوع کرونا  و اولویت قرار دادن پاکبانان در طرح واکسیناسیون  کرونا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی آذربایجان‌غربی بیان اینکه یکی از استانهای محروم هستیم ادامه داد:  در طول دوره کرونا اقدامات مختلفی برای تجهیز بیمارستان و توسعه احداث آن در استان انجام داده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه درخواست واکسن برای قشرهای مختلف وجود دارد، افزود:  اولویت این طرح واکسیناسیون  با کادر درمان است.

لزوم نگاه ویژه وزیر بهداشت به پاکبانان

وی با تشکر از اقدامات شهرداری در مبارزه با کرونا گفت: آذربایجان‌غربی اولین استان است که در آن طرح جمع آوری زباله های بیماران کرونایی را با مشارکت شهرداری ها انجام گرفت.

در ادامه شهردار ارومیه ضمن ادای احترام به شهدای سلامت و تشکر از اقدامات صورت گرفته از سوی پرسنل علوم پزشکی  گفت:  از همه مردم انتظار داریم برای پایان شیوع کرونا  پروتکل های بهداستی را رعایت کنند که از این طریق کمک شایانی به کادر درمان صورت می گیرد.

وی با اشاره اینکه شهرداری ارومیه در مبارزه با کرونا در کنار کادر درمان است، تاکید کرد:  با توجه به اینکه  پاکبانان در صف اول جبهه  مبارزه با کرونا قرار دارند و  به صورت مداوم به زباله ها دست می زنند، نمی توانند حتی با رعایت پروتکلهای بهداشتی , از خطر کرونا در امان بمانند.

شهردار ارومیه ادامه داد : از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی و وزیر بهداشت انتظار داریم نگاه ویژه ای به پاکبانان داشته باشد و این قشر زحمتکش  هم همانند کادر درمان در اولویت واکسینه شدن قرار بگیرند.

در پایان این دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه درخواست واکسیناسیون پاکبانان را به وزارت بهداشت انتقال می دهیم، افزود: تلاش می کنیم پاکبانان بالای ۵۰ سال و نیروی های خدماتی بیمارستان ها در اولویت طرح واکسیناسیون کرونا قرار بگیرند.

منبع: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه