لزوم برند سازی شهری برای معرفی تبریز
لزوم برند سازی شهری برای معرفی تبریز

اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز بر زوم برند سازی شهری برای معرفی تبریز تاکید کردند. پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ، شهرام دبیری رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه این کمیسیون گفت: برند سازی شهری موضوع مهمی است که در جلسات […]

اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز بر زوم برند سازی شهری برای معرفی تبریز تاکید کردند.
پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز ، شهرام دبیری رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه این کمیسیون گفت: برند سازی شهری موضوع مهمی است که در جلسات مختلف بررسی شده است.
وی ادامه داد: موضوع برندینگ شهر در عین سادگی بسیار پیچیده است و شهر تبریز با وجود اینکه قدمت تاریخی زیادی  دارد و در زمینه های مختلف فعال بوده است ولی نمی‌دانیم تبریز را با چه عنوانی معرفی کنیم.
دبیری خاطر نشان کرد: پیشنهاد این است که در مرحله اول بررسی و تحلیل موضوعی وضعیت موجود باید اتفاق بیافتد و سپس با توجه به وضعیت موجود هویت سازی کنیم و سپس برند تبریز را به مردم معرفی کنیم و در عین حال برندینگ شهری نباید فقط به جمله ای بسنده شود و عقبه ای برای دفاع نداشته باشیم.
حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این زمینه گفت: سابقه اجرای برندیگ در شهرداری تبریز از سال ۹۵ وجود دارد و میخواستیم داشته های تبربز را در قالب یک شکل با جمله معرفی کنیم.
وی ادامه داد: دکتر فضلی پور پدر برند ایران بعنوان مشاور طرح انتخاب شدند و فراخوان ملی ارایه شد و ۱۷ طرح از سطح کشور به دبیرخانه واصل شد و طرحی انتخاب شد ولی متاسفانه مسکوت ماند.
سعید نیکوخصلت دیگر عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در مورد موضوع برندیگ شهری در این جلسه توضیحاتی داد و گفت: برند سازی جزو نیازهای مهم هر شهری است و تحقق آن نیاز به تعامل همه دارد.
وی با بیان اینکه باید توجه کنیم به واسطه انرژی که صرف می شود تاثیر گذاری نیز داشته باشد یادآور شد: در مدیریت شهری باید قبل ۲۰۱۸ برند سازی می شد چراکه تبریز ۲۰۱۸ فرصت خوبی بود تا پتانسیل های خود را بشناسیم.
نیکو خصلت ادامه داد: باید بعد از طی فرآیندها کمپین هایی تشکیل شود و باید توجه داشت که سرمایه گذاران به برند شهر ها نیز قبل از سرمایه گذاری توجه می کنند و اگر برند شهر مشخص باشد برخی هزینه ها نیز به پشتوانه آن کاهش می یابد.