لزوم اجرای متمرکز طرح آرشیو الکترونیکی در همدان
لزوم اجرای متمرکز طرح آرشیو الکترونیکی در همدان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی کرباسیان امروز _دوشنبه بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ در بازدید اعضای کمیسیون از آرشیو الکترونیکی منطقه دو شهرداری همدان در معاونت شهرسازی و معماری، اظهار کرد: اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد از دوره چهارم شورای اسلامی شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و درحال‌حاضر پیشرفت خوبی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی کرباسیان امروز _دوشنبه بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ در بازدید اعضای کمیسیون از آرشیو الکترونیکی منطقه دو شهرداری همدان در معاونت شهرسازی و معماری، اظهار کرد: اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد از دوره چهارم شورای اسلامی شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته و درحال‌حاضر پیشرفت خوبی داشته و لازم است این اسناد به‌صورت متمرکز ایجاد شود.

وی افزود: اجرای طرح بایگانی آرشیو الکترونیکی نصب دوربین در فضای بایگانی‌ها برای کنترل بهتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی ضروری است.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه با متمرکز شدن اسناد شهرداری، منابع انسانی نیز به‌صورت متمرکز تأمین می‌شود، تصریح کرد: اجرای این مهم در مدیریت نیروی انسانی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها را به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در طرح هوشمندسازی شهر، نیروی انسانی کمتری به‌کار گرفته می‌شود و در این راستا می‌توان از نیروهای متخصص در بخش‌های دیگری که مورد نیاز است، استفاده کرد، خاطر نشان کرد: در مناطق سه و یک نیز آرشیو الکترونیکی ایجاد شده است که با تمرکز آرشیوهای مناطق چهار و دو در معاونت شهرسازی، این پروژه ارزشمند تکمیل می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بازنشستگی تعدادی از کارکنان شهرداری اضافه کرد: باید از ظرفیت نیروهایی که سنوات کاری خود را به‌صورت کامل به اتمام رسانده است و به بازنشستگی رسیده‌اند برای جذب نیروهای پرتوان و جوان متخصص استفاده شود.

ضرورت صحت‌سنجی بایگانی اسناد شهرداری

محمود مسگریان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید اظهار کرد: زحمات مجموعه شهرداری در ساماندهی اسناد و آرشیو الکترونیکی قابل تقدیر است.

وی افزود: در اجرای طرح آرشیو الکترونیکی و ساماندهی اسناد شهرداری به‌طورقطع از جدیدترین یافته‌های علمی و روز دنیا برای بایگانی استفاده می‌شود و لازم است مسائل امنیتی برای حفاظت از اسناد شهروندان در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: صحت‌سنجی بایگانی اسناد امری ضروری است و بایگانی اسناد باید به‌صورت دقیق‌تری آرشیو شود.

استفاده از فناوری جدید جلوه‌ای از ارتقای بهره‌وری در شهرداری است

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید اقدام شهرداری در آرشیو الکترونیکی را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: افزایش بهره‌وری در شهرداری یکی از وظایف مهم است و استفاده از فناوری جدید، جلوه‌ای از ارتقای بهره‌وری در مجموعه شهرداری است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در افزایش بهره‌وری، افزود: استفاده از منابع و امکانات باید به‌درستی انجام شود و با توجه به اینکه در شهرداری نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات وجود دارد، با ارتقای بهره‌وری، بازدهی نیز افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: برای اطمینان خاطر شهروندان، حفاظت از اسناد آن‌ها باید با حساسیت بالایی انجام شود.

آرشیو الکترونیکی اسناد شهرداری اقدامی اساسی است

اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی و بایگانی کردن اسناد شهرداری کار اساسی و سختی است، گفت: مجموعه شهرداری با همت و کمک شورای اسلامی این شهر، بایگانی اسناد را آغاز کرد.

وی افزود: بایگانی اسناد شهرداری اقدام شایسته‌ای است که به‌نتیجه خواهد رسید و پیمانکار آرشیو الکترونیکی باید حقوق کارکنان در اجرای بایگانی اسناد را به درستی پرداخت کند.