فراخوان سرمایه گذاری اولین پروژه زیرساختی شهرهوشمند نوین
فراخوان سرمایه گذاری اولین پروژه زیرساختی شهرهوشمند نوین
یکی از ویژگی های آن اشتراک گذاری حداکثری زیرساختها برای شهرهوشمند، اینترنت همراه 5G و اینترنت پرسرعت ثابت برای شهروندان اهوازی است.

به گزارش آرمانشهر به نقل از اداره ارتباطات سازمان فاوا شهرداری اهواز؛سید محمد پژوهیده رئیس سازمان فاوا شهرداری اهواز گفت: به دستور شهردار اهواز و در راستای تحقق اهواز نوین از ابتدای سال جاری مطالعات اجرای زیر ساخت شهرهوشمند و ایجاد فیبرنوری یکپارچه شهری آغاز شد.
رئیس سازمان فاوا در این رابطه افزود: این رخداد یکی ازمهمترین پروژه های شهر اهواز در سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات است که با بهره‌گیری از توان سرمایه گذاران و شرکتهای ذیصلاح، اجرا و پیاده سازی می شود.

وی تشریح کرد: پیش از این شهرداری اهواز کمتر از ۱۵ کیلومتر فیبر نوری داشته که بهره برداری و تجاری سازی کامل نشده است و طی یک سال گذشته سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری موفق شد این زیرساخت را حدود ۸۰ کیلومتر افزایش دهد که با اجرای این پروژه شهرداری به زیرساخت مناسبی بالغ بر ۲۳۰ کیلومتر خواهد رسید.

پژوهیده عنوان کرد: پروژه زیرساخت شهرهوشمند با تلفیق نیاز شهری و شهروندی در نوع خود منحصر به فرد است و یکی از ویژگی های آن اشتراک گذاری حداکثری زیرساختها برای شهرهوشمند، اینترنت همراه ۵G و اینترنت پرسرعت ثابت برای شهروندان اهوازی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با تاکید شهردار اهواز بر اجرای طرح های نوین برای شهروندان، این سرمایه گذاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال پیش بینی شد که در نوع خود بی نظیر است و اولین پروژه ICT با چنین حجم سرمایه گذاری در شهرداری اهواز میباشد.

سید محمد پژوهیده در پایان از حمایت های مستمر شهردار اهواز در به ثمر رساندن این پروژه که باعث بالا رفتن کیفیت زندگی شهروندی می شود تشکر و قدردانی کرد.