طلب ۱۸۰ میلیارد تومانی شهرداری زنجان، از دستگاه‌ها و مردم
طلب ۱۸۰ میلیارد تومانی شهرداری زنجان، از دستگاه‌ها و مردم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: شهرداری زنجان طلب بیش از ۱۸۰ میلیارد تومانی از دستگاه‌ها و مردم دارد. به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر : عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به درصد تحقق بودجه شهرداری در نیمه نخست امسال اظهار کرد: طبق […]

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: شهرداری زنجان طلب بیش از ۱۸۰ میلیارد تومانی از دستگاه‌ها و مردم دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر : عباس راشاد امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به درصد تحقق بودجه شهرداری در نیمه نخست امسال اظهار کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی شهردار زنجان طی نیمه نخست امسال از مبلغ ۲۰۳ میلیارد تومان بودجه شهرداری زنجان ۶۶ درصد یعنی حدود ۱۳۵ میلیارد تومان محقق شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه آمار ارائه شده نشان دهنده این است که بیش از ۳۰ درصد بودجه شهرداری زنجان در نیمه نخست امسال محقق نشده است، گفت: البته ذکر این نکته لازم است که بخش عمده درآمدهای شهرداری در نیمه دوم تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده تخفیفات شهرداری در دی و بهمن مصوب می‌شود و درآمدهای شهرداری در ماه‌های پایانی محقق می‌شود، تصریح کرد: در این ایام بودجه شهرداری تا حد زیادی محقق و در راستای پیشبرد پروژه‌ها از آن استفاده می‌شود.

راشاد از افزایش پروژه‌های شهرداری زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: پروژه‌های شهرداری زنجان در سال جاری به ۵۱۸ مورد رسیده است که تقریبا اکثر آنها در نقاط مختلف فعال است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان به اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری توسط شهرداری زنجان اشاره کرد و افزود: از محل چند پروژه سرمایه‌گذاری که شهرداری دارد مبلغ قابل توجهی نصیب شهرداری می‌شود از همین رو نگرانی از بابت تامین اعتبار در این حوزه نداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۰ میلیارد تومان از کل بودجه نیز برای تسویه بدهی شهرداری در نظر گرفته شده بود، گفت: ابتدا با این موضوع موافقت نشده و برای همین مبلغ پروژه تعریف شد، اما دوباره با همین موضوع مخالفت و قرار شد که همان بدهی پرداخت شود که احساس می‌کنیم همین امر مانع از اجرای پروژه‌های شهرداری از محل این ۲۰ میلیارد تومان شود.

راشاد با اشاره به اینکه میزان مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است که شامل ساخت و ساز غیرمجاز و موارد دیگر است، تصریح کرد: قطعا وصول این مطالبات کمک شایانی به پیشبرد پروژه‌های عمرانی شهرداری می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با بودجه سال آینده شهرداری زنجان و احتمال افزایش آن نیز گفت: بودجه شهر زنجان قابلیت این را دارد که خیلی افزایش پیدا کند، اما موضوع اساسی ریل‌گذاری در تجهیز منابع است و دلیل آن منابع بسیاری است که شهرداری دارد.

وی گفت: به عقیده بنده شهرداری می‌تواند مثل دولت در خانه‌سازی ورود کند و در مباحثی مثل ساخت هتل و یا سایر منابع درآمدزا سرمایه‌گذاری کند، همچنان که بحث ساخت هتل و واحدهای مسکونی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و ۹۵ درصد درآمد آنها از ناحیه این محل‌های استیجاری است که از مستاجر می‌گیرند.

راشاد تصریح کرد: شهرداری می‌تواند استخر داشته باشد و می‌تواند واحدهای مسکونی بسازد و از محل ساخت این اماکن اجاره دریافت کند که منتهی این موضوع نیازمند اراده است و باید با برنامه‌ریزی دقیق در این بخش وارد شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: نیاز است که شهرداری ریل‌گذاری خود را انجام دهد و آن منابع که مغفول مانده است را به آنها توجه داشته و آنها را اجرایی کند.