طرح تفصیلی شهرهای فرخی و فلاورجان درکمیسیون ماده ۵ تصویب شد
طرح تفصیلی شهرهای فرخی و فلاورجان درکمیسیون ماده ۵ تصویب شد
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از تصویب طرح تفصیلی شهرهای فرخی و فلاورجان در جلسات کمیسیون ماده ۵ و ارسال به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی در امسال خبر داد.

به گزارش آرمانشهر محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در جلسات کمیسیون ماده ۵ این استان در امسال، طرح تفصیلی دو شهر فرخی و فلاورجان به تصویب رسیده است اظهار کرد: طرح تفصیلی این دو شهر به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه وشهرسازی ارسال شده است.  

وی تشریح کرد: شهر فرخی از توابع شهرستان خوروبیابانک در فاصله ۴۰۰ کیلومتری شرق اصفهان و در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب شهر خور واقع شده است، همچنین محور ارتباطی نایین- طبس از درون بافت شهر عبور کرده و بافت قدیم و جدید شهر را از یکدیگر جدا می‌کند.   

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از مهمترین عوامل تاثیر گذار در پیدایش شهر فرخی را وجود خاک مناسب و امکان استفاده از قنات برای تامین آب عنوان کرد و گفت: طرح هادی روستای فرخی در سال ۱۳۸۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تهیه شد و پس از آن طرح توسعه و عمران (جامع) شهر فرخی در سال ۹۵ به تصویب رسید.  

وی بیان داشت: در طرح تفصیلی مصوب، محدوده شهر فرخی از ۱۶۷ هکتار به ۱۸۰ هکتار معادل با ۷.۳ درصد افزایش یافته است.  

بنائیان با اشاره به اینکه در این طرح ۶۷ مورد کاربری اراضی و ۳۷ مورد شبکه معابر مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت اذعان داشت: در طرح تفصیلی شهر فرخی چهار تقاطع اصلی در سطح شهر اصلاح هندسی شد و ۱۰۱ مورد آثار و ابنیه تاریخی شناسایی و مشخص شدند همچنین در راستای پویایی فضای شهری با شناسایی محورهای مستعد طبیعی و گردشگری نسبت به طراحی محورهای پیاده شهری و طراحی فضاهای شهری اقدام شد.  

وی گفت: طرح تفصیلی شهر فرخی در فروردین‌ماه سال جاری در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و مورد تصویب قرار گرفت وجهت طی مراحل قانونی ابلاغ، به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران ارسال گردید.  

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص طرح تفصیلی شهر فلاورجان عنوان کرد: این طرح نیز در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح شده و به تصویب رسیده و جهت طی مراحل قانونی به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران ارسال شده است.