ضرورت تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری/ضعف قوانین یکی از مشکلات پیش روی شهرداری ها
ضرورت تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری/ضعف قوانین یکی از مشکلات پیش روی شهرداری ها
عباس صوفی گفت: متاسفانه مجموعه مدیریت شهری به علت ضعف قوانین نمی تواند پاسخگویی تمام نیازها و مطالبات مردم باشد. می طلبد شورای عالی استان ها در موضوع تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری ورود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر عباس صوفی شهردار همدان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مجموعه شهرداری و مدیران شهری با آن دست و پنجه نرم کرده و باعث می شود تا علیرغم همه تلاش ها عملکردشان کارآمدی لازم را نداشته باشد موضوع ضعف قوانین است اظهارداشت: تمام نیازها، مطالبات و انتظاراتی که مردم از مجموعه مدیریت شهری دارند متاسفانه به علت ضعف قوانین برآورده نمی شود .وی با بیان اینکه تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری در مجلس شورای اسلامی می‌تواند در حل این موضوع راهگشا باشد گفت: غالباً شهرداران در تصویب قوانین چه کشوری و چه شهری صاحب اختیار نیستند و صرفا مجری مصوباتی هستند. لذا تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری می تواند در به روزرسانی خدمات تاثیر خوب و بسزایی داشته باشد.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه مجموعه هایی مانند آب و فاضلاب، برق، گاز و سایر دستگاه های خدمات رسان قوانین خاص خودشان را دارند افزود: ولی شهرداری ها نیازمند این هستند که با دستگاه ها هماهنگ باشند.

صوفی در پایان تصریح کرد: این عدم هماهنگی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. لذا می طلبد شورای عالی استان ها در موضوع تصویب مدیریت یکپارچه شهری ورود پیدا کنند.