استاندار یزد: عملکرد شورای شهر یزد در برخی شاخص‌های حکمرانی خوب، ستودنی بود
استاندار یزد: عملکرد شورای شهر یزد در برخی شاخص‌های حکمرانی خوب، ستودنی بود
استاندار یزد به عملکرد مطلوب شورای شهر در حوزه تعاملات بین‌الملل و برندسازی شهر یزد اشاره کرد و گفت: عملکرد شورا در برخی از شاخص‌های حکمرانی خوب از جمله در حوزه شفافیت، ستودنی بود.

«محمدعلی طالبی» در گردهمایی آنلاین در کلاب هوس، با بیان این که در حوزه امور بین‌الملل در دوره تصدی شورای شهر یزد به خوبی اقدام شده است، گفت: ارتقای تبادلات بین‌المللی که بعد از ثبت جهانی یزد مورد نیاز استان بود، به خوبی اقدام شده و مراودات موثر به شناسایی ظرفیت‌های شهر یزد کمک کرد.

وی به برندسازی در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: برندسازی یزد منجر به تقویت هویت شهر و هم افزایی در حوزه‌های مختلف شده و علاوه بر این توجه شهروندان به نیازهای شهر را افزایش داده است.

استاندار در مورد توجه متعادل شورا و شهرداری به شهر یزد نیز تصریح کرد: در کمتر شورایی همانند شورای شهر این دوره توجه لازم به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مشاهده شد و در کنار دستگاه‌های مختلف، هم افزایی خوبی را در این زمینه از سوی شورای شهر شاهد هستیم به طوری که هم شهرداری و هم شورای شهر با دستگاه‌های مختلفی همراه و هماهنگ هستند.

وی به ابزار رضایت بزرگان مذهبی و سپاه از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: همراهی و هماهنگی شهرداری در انجام اقدامات بزرگ باعث شد بدون دغدغه بتوانیم در برگزاری مراسم‌های متعدد مانند کنگره شهدای استان به شهرداری تکیه کنیم.

طالبی گفت: به عنوان فردی که الگوی حکمرانی خوب برایم مهم است، معتقدم در برخی از شاخص‌های حکمرانی خوب در حوزه شفافیت شاهد عملکرد ستودنی شورا بودیم و جایگاه بانوان در شورا ارتقا یافت و به جای این که اشخاص منفعلی باشند، اعضای موثری در تصمیم‌گیری‌ها بودند.

استاندار به محدودیت‌های شورا و شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: بحران کرونا اجازه نداد که بسیاری از اقدامات و فعالیت‌های خوب در استان دیده شود و برای شهرداری و شورای شهر هم همین شرایط وجود داشت، البته انتظار همگرایی بیشتری از اعضا داشتیم و فکر می‌کنیم که می‌توانستیم به گونه‌ای عمل کنیم که شاهد برخی مسائل در شورا نباشیم.

وی با بیان این که امکان ایجاد فضای بهتری برای تعامل در شورای شهر این دوره وجود داشت، گفت: باید با ایجاد چنین فضایی به نحو بهتری در راستای کمک به مسائل شهر و توسعه شهر استفاده کرد اما در مجموع فعالیت و عملکرد این دوره از شورا را افتخارآمیز می‌دانم و امیدوارم که از تجارب این افراد برای دوره‌های آینده نیز استفاده شود.

استاندار در پایان نیز تاکید کرد: امیدواریم شوراهای اسلامی آینده شهر نیز به همین رویه به ویژه در موضوعاتی مانند شفافیت و توجه به امور فرهنگی و اجتماعی، بدون گسست ادامه دهند.