شورای اسلامی شهر شهرکرد خواستار تعطیلی یک هفته ای ادارات شد
شورای اسلامی شهر شهرکرد خواستار تعطیلی یک هفته ای ادارات شد
عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در استان می‌طلبد استاندار نسبت به تعطیلی یک الی دو هفته‌ای ادارات استان دستورات لازم را صادر نماید.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی، فرهاد رئیسی شامگاه شنبه در دویست و نود و سومین جلسه علنی شورا با اشاره به اتمام قرارداد شرکت خدمات شهری اظهارداشت: شهرداری آمادگی دارد تا حدود ۳ ماه خدمات شهری و نظافت شهر را انجام دهد که این کار بزرگی است و می‌طلبد همه با مدیریت شهری همراه شویم تا از این زمان گذر و بتوانیم شرکت بهتر را در مناقصه انتخاب کنیم.
وی با بیان اینکه با انتخاب شرکت جدید باید در حوزه خدمات شهری شاهد تغییر و تحولات اساسی باشیم، افزود: نظارت بر مجموعه خدمات شهری و نظافت شهری یکی از دغدغه‌های  مدیریت شهری است چرا که بخشی از سلامت شهروندان به این قسمت وابستگی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: در گذشته تصمیمات نابجا منجر به فروش دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خدمات شهری شهرداری شد که اگر این اتفاق رخ نداده بود امروز می‌توانستیم شرایط را به درستی مدیریت کنیم اما باید آمادگی داشته باشیم تا در مواقع بحران بتوانیم به بهترین نحو به شهروندان خدمات ارائه نماییم.
طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: قبل از اینکه با کمبودها در زمینه خدمات شهری و نظافت شهری مواجه شویم می‌طلبد از ظرفیت دستگاه‌های دولتی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند، استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت نیز باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد، افزود: نباید منتظر ماند تا شرکت‌ها در مناقصه شرکت کنند بلکه باید شهرداری از شرکت‌های توانمند دعوت به همکاری کند.
امامقلی بلالی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت قرمز استان در رابطه با شیوع کرونا بیان کرد: دورکاری در این وضعیت به ویژه برای شهرداری درست نیست چرا که ارباب رجوع مراجعه می‌کنند و پرسنل مجبور به پاسخگویی هستند بنابراین باید طی مکاتبه‌ای از استاندار خواسته شود تا یک الی دو هفته ادارات به ویژه شهرداری را تعطیل کنند.
بلالی با اشاره به ارائه خدمات شهری گفت: نظافت شهر در زمانی که کرونا در حال فراگیری می‌باشد بسیار مهم است بنابراین شهرداری باید در زمان انجام خدمات این مهم را مدنظر قرار دهد و حق و حقوقات‌ کارگران به درستی و در موعد مقرر پرداخت شود.
مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در این شرایط باید همه دست به دست هم دهیم و به شهرداری کمک کنیم تا در نظافت شهر بتواند بهترین خدمات را به مردم ارائه نمایند که در این راستا می‌توان از ظرفیت شهرداری‌های دیگر هم استفاده کرد.
حیدری با بیان اینکه شهرداری باید تجهیزاتش را در حوزه خدمات شهری تکمیل کند، افزود: باید برنامه‌ریزی شود تا تجهیزات شهرداری کامل‌تر از زمان فعلی شود تا در مواقع بحران مشکلی در امر خدمت به مردم ایجاد نشود.
حمید فتح‌اللهی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه بیان کرد: نظافت کامل شهر توسط شهرداری اتفاق میمونی است چرا که در گذشته شاید نظافت کامل شهر آنطور که باید انجام نمی‌شد و زمانی که شهرداری ورود پیدا کند مردم شاهد تغییرات اساسی خواهند بود.
وی گفت: موضوع برون‌سپاری یک امر پذیرفته شده است و باید کارهای خدمات شهری را شهرداری به شرکت‌های خصوصی واگذار کند تا انرژی نیروها در این بخش از بین نرود.
علیرضا توکلی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: انجام کار خدمات شهری به صورت امانی توسط شهرداری یک امر پسندیده است اما باید نسبت به انتخاب شرکت سریعاً اقدامات لازم را انجام دهیم.
حیدر علیپور عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه گفت: اصل ۴۴ قانون به موضوع برون‌سپاری اشاره کرده و انجام امورات خدمات شهری باید به شرکت خصوصی واگذار شود اما یک شرکت توانمند انتخاب گردد که نسبت به قبل خدمات بهتری ارائه دهد.
بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در پایان جلسه بیان کرد: برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده که شهرداری بتواند به مدت ۳ ماه تا انتخاب شرکت، خدمات شهری و نظافت شهر را انجام دهد.
وی افزود: قطعا در زمانی که بخواهیم مناقصه برگزار کنیم شرایط متفاوت خواهد بود چراکه یکی از دغدغه‌های جدی ما بحث خدمات شهری و معیشت کارگران است.
هادی مهربانی سرپرست معاونت خدمات شهری نیز گفت: در حال حاضر اجاره ۱۶ ماشین سنگین در دستور کار شهرداری قرار دارد که قرارداد با ۹ دستگاه امروز منعقد و مابقی در حال رایزنی است. همچنین ۲ نیسان اضطراری و ۳ماشین‌ پرس پیش‌بینی شده است.
وی گفت: جلسات با نیروهای شیفت شب برگزار و نحوه‌ی کار برای آن‌ها توضیح داده شده تا بتوانیم خدمات شهری را به نحوه مطلوب ارائه دهیم.