شهردار مهران از آمادگی دروازه عتبات می‌گوید
شهردار مهران از آمادگی دروازه عتبات می‌گوید

شهردار مهران از آمادگی کامل این شهر برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: همه‌ی زمین‌های سطح شهر با هرگونه کاربری برای پارکینگ در نظر گرفته شده و متقاضیان می‌توانند این زمین‌ها را تحویل بگیرند و در این ایام به پارکینگ تبدیل کنند. به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر «حجت‌الله نصیری‌پور» در گفتگو […]

شهردار مهران از آمادگی کامل این شهر برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: همه‌ی زمین‌های سطح شهر با هرگونه کاربری برای پارکینگ در نظر گرفته شده و متقاضیان می‌توانند این زمین‌ها را تحویل بگیرند و در این ایام به پارکینگ تبدیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر «حجت‌الله نصیری‌پور» در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: پارکینگ بزرگ اربعین با مساحت  تقریبا ۷۰ هکتار و ظرفیت ۴۰ هزار وسیله‌ی نقلیه را دارد و دارای ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی، نماز خانه، کیوسک پلیس ، هلال احمر ، پایگاه ایرانسل است.

وی با بیان اینکه امسال پارکینگ دیگری در روبروی همین پارکینگ در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار پیش‌بینی و کارهای آن در حال انجام و واگذاری به بخش خصوصی است، تصریح کرد: همه‌ی زمین‌های سطح شهر با هرگونه کاربری برای پارکینگ در نظر گرفته شده و متقاضیان می‌توانند این زمین‌ها را تحویل بگیرند و در این ایام به پارکینگ تبدیل کنند.

شهردار مهران ادامه  داد: بیش از ۸۰ پارکینگ شخصی در شهر وجود دارد که ازسال‌های قبل در خدمت زائران بوده‌اند، و امسال نیز اعلام شده که کسانی که زمین در ورودی شهر چه در سمت ایلام و چه در سمت دهلران دارند می‌توانند آن را تبدیل به پارکینگ کنند تا زائران با خیال آسوده از مرز خارج شوند.

نصیری‌پور گفت: هزینه پارکینگ‌ شهرداری در مهران ۵۰ هزار تومان است و زائران می‌توانند تا هر چند روز بخواهند ماشین را در این پارکینگ‌ها نگهداری کنند.

وی ادامه داد: در واگذاری پارکینگ‌ها از جمله تعهدات پیمانکار حفاظت و حراست از وسایل نقلیه است و باید با پلیس قراردادی را منعقد کند و  پارکینگ و وسایل نقلیه همه بیمه شوند.

شهردار مهران با بیان اینکه امسال در پل زائر بیش از ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی پیش‌بینی شده است که تا یکی دو روز آینده آماه خواهند شد، گفت:  و در داخل شهر و در بلوار ورودی و نقاط مختلف شهر نیز تعداد زیادی سرویس بهداشتی پیش‌بینی شده است.

نصیری‌پور گفت: در پارکینگ برکت برای زائرانی که با اتوبوس می‌خواهند از شهر خارج شوند ۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام پیش‌بینی شده که ۷۰ چشمه از سال های گذشته ساحته شده بودند و امسال نیز بیش از این تعداد آماده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پارکینگ برکت سکویی برای سوار شدن زائران پیش بینی شده و هم‌اکنون سایبان در حال نصب شدن است، گفت: سیستم صوتی امسال در این پایانه در حال آماده‌سازی است تا اطلاع رسانی‌ها به موقع صورت گیرد.

شهردار مهران با بیان اینکه دکل تلفن همراه در پایانه برکت نصب شده و چندین موکب نیز کار ساخت و ساز را شروع کرده اند، ادامه داد:شهرداری ۳ سوله بزرگ را در داخل پایانه احداث کرده است که یکی از سوله‌ها مخصوص زئران برادر است و  به تخت در دوطبقه تجهیز شده است و نمازخانه خواهران و برادران به طور مجزا پیش‌بینی شده و علاوه بر این نیز از طریق هلال احمر در کنار پایانه برکت یک کمپ برای اسکان پیش‌بینی و جانمایی شده است.

شهردار مهران ادامه داد: کمربندی غربی هرچند در حوزه کاری شهرداری نیست اما از آنجا که دیدیم امکانات ما جواب این کار را می‌دهد از مردم عذرخواهی کردیم که وسایل و امکانات داخل شهر را سوق بدهیم به این کنارگذر و توانستیم بخش عمده‌ای از آن را آسفالت کنیم و تا الان تقریبا ۵ کیلومتر آن آسفالت شده و ۷ کیلومتر آن باقی مانده که قیرپاشی شده وامیدواریم بتوانیم تا ایام اربعین آن را برسانیم.

نصیری‌پور ادامه داد: درداخل شهر کارهایی لازم انجام شده که از جمله می‌توان به نظافت شهر اشاره کرد که  از وضعیت مطلوبی برخوردار است و خیلی از کوچه ها و خیابان‌ ها آماده شده است ، به طوریکه در طول ۳ و ۴ ماه گذشته ۱۱ هزار متر از این کوچه و خیابان‌ها آسفالت و جداول داری نقص رفع نقص شده و تانکرها مجهز به سیستم خیابان‌شور شده‌اند.

وی از نصب المان مقاومت در میدان شهدا در روزهای منتهی به اربعین خبر داد و تصریح کرد: سیستم روشنایی کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر نیز تکمیل شده است.

وی از ماموریت ویژه برق و اتفاقات آب مهران در این ایام خبر داد و تصریح کرد: شهرداری اراک برای در اختیار گذاشتن این دو اکیپ به شهرداری مهران اعلام آمادگی کرده و از شهرداری‌های معین درخواست کرده‌ایم امکاناتی مانند جمع آوری زباله، لجن‌کش، لودر ، بولدوز را در اختیار شهرداری مهران بگذارند.

شهردار مهران تصریح کرد: در این ایام شهرداری منطقه ۵ تهران در مرز مستقر خواهد شد و از پل زائر تا نقطه مرزی و حتی تا داخل خاک عراق را مدیریت خواهد کرد.

نصیری‌پور با بیان اینکه در داخل شهر موکب داریم و جانمایی آن در حال انجام است، ادامه داد: نام مردم مهران به عنوان خدام حسین(ع) در تاریخ ثبت شده و در سال ۹۱ که هنوز سازماندهی درستی انجام نشده بود مردم خانه‌های خود را باز کردند و در اختیار زائران قرار دادند. در آن سال امکانات مثل امروز نبود و تردد فقط در طول روز امکان داشت و مهمانان لاجرم شب را در شهر مهران ماندگار می‌شدند و خانه‌های مردم به صورت خودجوش در اختیار زائران بودند.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارهایی که امروز در حوزه اربعین انجام می‌دهیم مردمی است و مدیریت دولتی فقط مربوط به آماده کردن زیرساخت‌ها است.

شهر دار مهران در پایان گفت: انتظار ما از زائران و مردم مهران این است که در نظافت شهر دقت کنند و هر کدام یک نیرو برای شهرداری باشند چون مجموعه شهرداری نیروهای کمی دارد و اگر مردم خوشان کمک نکنند مشکلاتی پیش خواهد آمد.