ساختارهای اجتماعی با هدف توانمندسازی شهروندان در محلات شکل می‌گیرد
ساختارهای اجتماعی با هدف توانمندسازی شهروندان در محلات شکل می‌گیرد

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز بر لزوم ایجاد ساختارهای اجتماعی در سطح محلات به منظور توانمندسازی اهالی محله تاکید کرد. 🔹 محمدحسین حسن‌زاده در جلسه هم اندیشی در خصوص نحوه توانمندسازی محلات با اولویت محلات آسیب‌پذیر، اظهار داشت: ایجاد ساختارهای اجتماعی به منظور توانمندسازی شهروندان در محلات کم برخوردار ضروری است. 🔹حسن‌زاده این […]

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز بر لزوم ایجاد ساختارهای اجتماعی در سطح محلات به منظور توانمندسازی اهالی محله تاکید کرد.

🔹 محمدحسین حسن‌زاده در جلسه هم اندیشی در خصوص نحوه توانمندسازی محلات با اولویت محلات آسیب‌پذیر، اظهار داشت: ایجاد ساختارهای اجتماعی به منظور توانمندسازی شهروندان در محلات کم برخوردار ضروری است.

🔹حسن‌زاده این اقدام را در راستای مدیریت محلات بر اساس نیازها و نظرات مردمی دانسته و گفت: نقش آفرینی اهالی محله و مشارکت آنها می‌تواند برنامه‌های مورد نظر در این خصوص را در مسیری صحیح قرار دهد.

🔹وی با بیان اینکه هماهنگی، همدلی و مدیریت واحد برای تمامی دستگاههای مرتبط در این خصوص ضروری است، افزود: در همین راستا باید از توانمندی‌های شورای معتمدین هر محله برای رفع مشکلات آن محله بهره گرفت.

🔹مدیرکل اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اولویت دهی معیشت خانواده‌ها در تمام برنامه ریزی‌ها، یادآور شد: محله یوسف آباد و محله کوثر شرقی(ترلان دره‌سی) با آسیب های اجتماعی جدی رو به رو هستند که اولویت دهی در مداخلات این دو محله را ضروری می سازد.

🔹حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در این مداخلات باید جامعه هدف در محلات به درستی شناسایی شده و آموزش‌های لازم شهروندی به آنها ارائه شود.
وی طرح توانمندسازی محلات را طرحی اجتماعی و قابل اجرا در دو مرحله دانسته و گفت: در مرحله نخست این طرح ابتدا درخواست‌های مردمی آنالیز می‌شود و پس از آن وظایف دستگاهها در جهت رفع مشکلات اهالی مشخص می‌شود.

🔹گفتنی است، طی این جلسه مقرر شد برنامه عملیاتی پیشنهادی در این مورد پس از تایید در استانداری و مشخص شدن وظایف هر دستگاه اجرایی شده و استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی سایر دستگاههای مربوطه را ملزم به حمایت از این طرح کند