روند خدمات شهری در ایلام با الحاق روستاهای حاشیه ای بهبود می یابد
روند خدمات شهری در ایلام با الحاق روستاهای حاشیه ای بهبود می یابد
قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان با عنوان این مطلب که با الحاق روستاهای پیوسته به شهر ایلام علاوه بر توسعه اراضی شهری خدمات رسانی نیز توسعه می یابد، اظهار داشت: شهر ایلام در بن بست زمین قرار گرفته و اگر روستاهای اطراف شهر به آن الحاق شود، برای ساخت و ساز ادارات و اجرای طرح مسکن نیازمندان می توان از اراضی اطراف شهر استفاده کرد.

به گزارش آرمانشهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان با عنوان این مطلب که با الحاق روستاهای پیوسته به شهر ایلام علاوه بر توسعه اراضی شهری خدمات رسانی نیز توسعه می یابد، اظهار داشت: شهر ایلام در بن بست زمین قرار گرفته و اگر روستاهای اطراف شهر به آن الحاق شود، برای ساخت و ساز ادارات و اجرای طرح مسکن نیازمندان می توان از اراضی اطراف شهر استفاده کرد.
وی در ادامه گفت: در صورت الحاق روستاهای اطراف علاوه بر بهبود زیرساخت های شهری در این روستاها از نظر اعتبارات هم کمک می شود تا برای جدول کشی، آسفالت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز مدیریت شهری لحاظ شود.
استاندار ایلام با انتقاد از طولانی شدن روند طرح تفصیلی شهر ایلام که از سال ۹۲ بحث آن مطرح شده و تاکنون ادامه دارد، افزود: مشاور باید به شورا پاسخگو و طرح را تشریح کند تا هرچه سریع تر این طرح به سرانجام برسد.
وی یادآور شد: اگر طرح تفصیلی شهر ایلام تصویب شود، شهرداری به سه منطقه تقسیم شده و مجوز استخدام و امکان افزایش بودجه و ناوگان و کمک مالی بیشتر فراهم می شود.
وی اضافه کرد: الحاق ۲ روستای بانقلان و چالسرا به شهر ایلام مورد موافقت قرار گرفته و پس از نشست کارشناسی ۲ روستای فاطمیه و هفت چشمه نیز در شورای برنامه ریزی آتی مطرح و الحاق می شوند.
سلیمانی دشتکی از ستاد درآمد استان به خاطر تحقق درآمدهای مصوب سال جاری پیش از زمان مقرر تقدیر کرد و گفت: صنایع آلاینده نظیر پتروشیمی و شرکت های نفت و گاز بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده باید یک درصد درآمد آنها به درآمد استان پرداخت شود.
وی همچنین از محیط زیست و امور مالیاتی خواست پیگیر تحقق یک درصد از درآمد این شهرک ها شوند و آنرا برای عمران و آبادانی و حذف آلایندگی هزینه کنند.
وی افزود: این شرکت ها بدهی مالیاتی زیادی دارند که یا به مرکز واریز می کنند که نیاز است پیگیری شود تا این درآمدها نصیب استان شود.