رزن به دنبال الحاق ۳ روستا به شهر
رزن به دنبال الحاق ۳ روستا به شهر
آرمان شهر/همدان شهردار رزن با اشاره به مسئله گسترش شهر رزن از سمت شمال، شرق و غرب گفت: سه روستای خمیگان، ورقستان و فارسجین به عنوان روستاهای الحاقی به شهر رزن مطرح شده اند.

به گزارش آرمان شهر حجت‌الله علیخانی در گفت‌وگو با ایسنا، گسترش محدوده شهری رزن را یکی از مباحث جدی طرح شده در شورای شهر عنوان کرد و یادآور شد: در بحث گسترش شهر هر اتفاقی که بیفتد، موارد قانونی و منطقه ای وجود دارد که با تبدیل روستا به شهر باید این ملاحظات رعایت شود.

وی با بیان اینکه در این اقدام باید قوانین رعایت شود، ادامه داد: در صورت تبدیل شدن روستا به شهر باید یکسری قوانین رعایت شود و همه اعم از ساکنان شهر و ساکن در مناطق اطراف باید راضی باشند.

شهردار رزن با اشاره به مسئله گسترش شهر رزن تصریح کرد: در بحث گسترش شهر شهرداری امسال از سمت شمال شهر در پروژه پیشنهادی سال ۹۹ اجرای بلوار از چهاراه مسکن مهر تا پلیس راه را در دست اجرا دارد.

علیخانی در بحث گسترش از سمت شرق و غرب رزن نیز گفت: سه روستای خمیگان، ورقستان و فارسجین به عنوان روستاهای الحاقی به شهر رزن مطرح شده اند اما متأسفانه دو رودخانه ای که در شرق و غرب داریم، محدودیت ایجاد کرده که در برنامه شورای شهر است که بررسی های اولیه صورت گیرد تا در صورت امکان روستاها به شهر الحاق شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث های صورت گرفته پیشنهاداتی مطرح شده است؛ مانند اینکه روستای ورقستان به عنوان شهرک صنعتی و روستای خمیگان به صورت روستای باغ مسکونی و روستای فارسجین هم به صورت مسکونی الحاق شوند.

شهردار رزن در بخش دیگری با اشاره به اینکه در رزن آسفالت معابر عمومی و برخی نقاط شرایط مناسبی ندارد، گفت: بزاعت مالی شهرداری به گونه ای نیست که در طول یکسال بتواند همه کوچه ها را درست کند اما همه تلاش خود را به منظور برنامه ریزی متناسب با بودجه می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کوچه های شهرک فرهنگیان افزود: به علت اجرای شبکه فاضلاب در محدوده شهرک فرهنگیان معابر این شهرک وضعیت خوبی ندارد که در امسال آسفالت ریزی معابر این شهرک و سایر نقاط دیگر شهر در دستور کار قرار دارد.

علیخانی همچنین با بیان اینکه پرداخت عوارض و همکاری مردم موجب بالندگی و آبادانی شهر خواهد شد، اظهار کرد: مردم باید به منظور پرداخت عوارض شهرداری همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم برنامه های متنوعی که برای پیشرفت و رشد شهر تدوین کرده ایم، به خوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به مسئله ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری رزن بیان کرد: شهرداری با مذاکرات صورت گرفته و کمک استانداری همدان به دنبال ایجاد کارخانه آسفالت و تملک آن است که اقدمات آن در دست اجرا است.