راه‌اندازی متروی کرج به تحقق شهر بدون خودرو کمک می‌کند
راه‌اندازی متروی کرج به تحقق شهر بدون خودرو کمک می‌کند
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج گفت: راه‌اندازی متروی کرج به تحقق شهر بدون خودرو کمک می‌کند ما راهی جز رواج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، توسعه و راه اندازی مترو نداریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، احد رسولی با اشاره به کمپین سه شنبه های بدون خودرو، اظهار کرد: پویش سه شنبه های بدون خودرو ارتقا و توسعه فرهنگ شهر دوستدار محیط زیست و استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین توسط مردم شکل گرفته است.

وی افزود: پیگیری ‌و استقبال Ngo ها و سازمان‌ های مردم نهاد محیط زیستی و مشارکت‌ های مردمی و سازمان های حفاظت از محیط زیست نقش قابل توجهی در ترویج و گسترش پیام این کمپین همگانی داشته اند.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج مهمترین آنها گسترش کمی و کیفی حمل و نقل عمومی و بازمهندسی مبلمان شهری بر مبنای انسان محوری به جای خودرومحوری که شامل ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه سواری و مناسب سازی پیاده‌راه است، می باشد که هدف اصلی ما در شورای پنجم کرج ارتقای زیرساخت های این حوزه بوده به نحوی که بیشترین بودجه و زمان را به این امر اختصاص دادیم.

رسولی بیان کرد: علاوه بر ابرپروژه متروی کرج که با بودجه ای کلان در شرف بهره برداری است توانستیم بخشی از ناوگان مستهلک اتوبوسرانی شهر را نوسازی کنیم مصوبه خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید در شورای شهر تصویب شد. در حالی که از سال ۹۰ تا سال ۹۸ هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه نشده بود و بخشی از اتوبوس ها نیز از رده خارج شده بودند.

وی افزود: با وجود افزایش ناوگان اتوبوسرانی در شورای پنجم هنوز با استاندارد جهانی فاصله داریم و در تلاشیم که در این حوزه با کمک دولت و انتشار اوراق مشارکت بتوانیم مدیریت ناوگان را به نحو احسن در قالب مدیریت هوشمند انجام دهیم تا به نرم‌های کشوری و جهانی نزدیک شویم.