دنیای توسعه‌یافته با توسعه متوازن تمامی کشورها محقق می‌شود
دنیای توسعه‌یافته با توسعه متوازن تمامی کشورها محقق می‌شود

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهدمقدس در اختتامیه دوره آموزشی ظرفیت‌سازی مدیریت پسماند شهرداری کابل: دنیای توسعه‌یافته نخواهیم داشت مگر اینکه تمام کشورها از توسعه‌ای متوازن برخوردار باشند و اگر به یک توسعه پایدار دست پیدا نکنیم و تمامی متغیرها را در کنار یکدیگر نداشته باشیم، «توسعه» می‌تواند کارکردی معکوس داشته باشد. از تمامی برگزارکنندگان […]

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهدمقدس در اختتامیه دوره آموزشی ظرفیت‌سازی مدیریت پسماند شهرداری کابل:

دنیای توسعه‌یافته نخواهیم داشت مگر اینکه تمام کشورها از توسعه‌ای متوازن برخوردار باشند و اگر به یک توسعه پایدار دست پیدا نکنیم و تمامی متغیرها را در کنار یکدیگر نداشته باشیم، «توسعه» می‌تواند کارکردی معکوس داشته باشد.

از تمامی برگزارکنندگان این دوره آموزشی، بویژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، که موفق شده با کار و تلاش خود ظرفیتی ایجاد کند تا بعنوان یک پایگاه و نقطه‌ای برای ارائه آموزش های استاندارد «جایکا» ایفای نقش نماید، تقدیر و تشکر می‌کنم.

🔹ضمن قدردانی از دولت ژاپن و آژانس همکاری بین‌المللی این کشور (جایکا) که براساس احساس مسئولیت برنامه های آموزشی اینچنینی را در تمام کشورهای دنیا اجرا می‌کنند، دنیای توسعه‌یافته نخواهیم داشت مگر اینکه تمام کشورها از توسعه‌ای متوازن برخوردار باشند؛ همکاری هایی از جنس آنچه امروز توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری شاهدیم سبب می‌شود فردایی روشن‌تر و آینده‌ای بهتر، توام با صلح و صفا و صمیمیت به ارمغان آید.

🔹 جریان توسعه یک امر اجتناب‌ناپذیر است و تمام کشورهای دنیا براساس مسئولیتی که نسبت به مردم خود دارند باید جریان توسعه را تسریع نمایند، توسعه امری چندبعدی و چند جانبه است که اگر مراقبت نکنیم و جریان توسعه تک بعدی رخ دهد، در ابعاد دیگری دچار مشکل خواهیم شد که یکی از آنها، حوزه محیط زیست شهری است.

🔹اگر به یک توسعه پایدار دست پیدا نکنیم و تمامی متغیرها را در کنار یکدیگر نداشته باشیم، «توسعه» می‌تواند کارکردی معکوس داشته باشد و لذا با توجه به این رویکرد و احساس مسئولیتی که همه ما در قبال مردم و کشور و جامعه خود داریم باید به موضوع محیط زیست و مدیریت پسماند بعنوان یکی از اجزاء آن، توجه داشته باشیم.

🔹 در دنیای امروز پیوسته نیازمند کسب آموزش، نو شدن و دستیابی به آخرین یافته های دنیای پیرامون خود هستیم، بهترین و مناسب‌ترین روش در این خصوص، بهره‎‌گیری از تجربیات سایر کشورهاست و نشست های آموزشی این‌چنینی فرصت بسیار خوبی برای تبادل تجربیات و انتقال داده محسوب می‌شود.

🔹برگزاری دوره های آموزشی از این دست را فرصت بسیار خوبی می‌دانم که آژانس بین‌المللی ژاپن با رویکرد نوع‌دوستانه و انسانی خود برای تمامی مردم دنیا فراهم می‌آورد، اقدام این آژانس(جایکا) بسیار قابل تقدیر است چراکه نگاه یکسویه ندارند و ارزش‌ها و اصول علمی و تجربی را به تمامی دنیا منتقل می‌نماید.

🔹توسعه پایدار کشورما نیز وابسته به پیشرفت و توسعه‌یافتگی کشورهای همسایه بوده و بسیار خرسندیم که مبتنی بر رسالت جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از کشورهای اسلامی و بویژه کشورهای همجوار، در این دوره میزبان برادران افغان بودیم و امیدواریم از آموزش‌ها و یافته های علمی و شهر مشهد بهره کافی را برده باشند.

🔹 همکاری های مدیریت شهری مشهد با آژانس بین‌المللی جایکا و برپایی دوره های آموزشی باید به سایر حوزه های مرتبط با وظایف و خدمات شهرداری بسط پیدا کند و در آینده نزدیک شاهد زمینه های همکاری و تبادل‌نظر و استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم آید.