دسترسی شهری برای گردشگران دارای معلولیت
دسترسی شهری برای گردشگران دارای معلولیت

شهر چستر به دلیل اقدامات فراگیر برای افراد دارای معلولیت در نواحی مختلف به‌خصوص نواحی توریستی، از بین ۴۳ شهر از ۲۱ کشور اروپایی برندهٔ جایزهٔ دسترسی شهری شد. 🔹هنگام اهدای جایزه، ماریان تیسن (مسئول اشتغال، روابط اجتماعی، مهارت و رشد شغلی) شادی خود را برای دستاوردهای چستر در بهبود شرایط برای ساکنان دارای معلولیت […]


شهر چستر به دلیل اقدامات فراگیر برای افراد دارای معلولیت در نواحی مختلف به‌خصوص نواحی توریستی، از بین ۴۳ شهر از ۲۱ کشور اروپایی برندهٔ جایزهٔ دسترسی شهری شد.

🔹هنگام اهدای جایزه، ماریان تیسن (مسئول اشتغال، روابط اجتماعی، مهارت و رشد شغلی) شادی خود را برای دستاوردهای چستر در بهبود شرایط برای ساکنان دارای معلولیت ابراز کرد و گفت: «چستر تلاش می‌کند تا میراث‌های تاریخی و فرهنگی خود را برای افراد دارای معلولیت که شایسته بهترین‌ها هستند، مناسب سازد. معلولان باید در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و … مشارکت کنند. از همین‌جا به چستر برای پیشبرد راهکارهای زندگی آسان برای همه تبریک می‌گویم.»

🔹 با مناسب‌سازی اماکن توریستی و امکان رفت‌وآمد با ویلچر، چستر ثابت کرد که دسترسی‌های گردشگری برای همه است. نکتهٔ حائز اهمیت این است که نه تنها بخش‌های دولتی، بلکه مؤسسات خصوصی هم برای بهبود شرایط فعالیت می‌کنند. هیئت‌داوران اروپا به دلیل امکانات و اقدامات و همچنین هدف‌گذاری معلولیت شدید، تقدیر ویژه‌ای کرد.