دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی: پس از شکست کرونا به شیراز سفر کنید
دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی: پس از شکست کرونا به شیراز سفر کنید
دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی در پیامی، پانزدهم اردیبهشت روز گرامیداشت شیراز را به شهروندان و شهردار این شهر تبریک گفت و به گردشگران سراسر جهان توصیه کرد که پس از شکست کرونا به شیراز سفر کنند.

آرمان شهر / بنا به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در متن پیام گشتاسب مظفری به اهالی و شهردار شیراز آمده است: شیراز شهر تاریخ، شعر، ادبیات و البته شهر مردمان خونگرم و مهمان نواز است، شهری که به پایتختی شکوهمند هخامنشیان و مقبره کوروش تکیه دارد.

در ادامه این پیام آمده است: شیراز شهری است که در آن آرامگاه سعدی، شاعرِ عارف، فیلسوف اجتماعی و اندیشمند شهیر شرق و حافظ شاعری که عاشقِ تعالی و عاشقی پُرشور است واقع شده است.

مظفری در این پیام عنوان کرده است: شیراز شهر عاشقان بیقرار، حرف‌های زیادی برای گفتن از راه ارتباط بین سنت و مدرنیته دارد و من روز شیراز را به شهردار گرامی، شهروندان و مسوولان این شهر تبریک می‌گویم و برای همه شما سلامتی، سعادت و کامیابی روزافزونآرزو می‌کنم.

در این پیام آمده است: چه کسی است که عاشق شیراز و علاقه‌مند به دیدن این شهر زیبا نباشد؟ و من به شدت به گردشگران سراسر جهان توصیه می‌کنم که در دوران پساکرونا به شیراز سفر کنند.

پانزدهم اردیبهشت‌‍ماه در سال ۱۳۸۱ به عنوان روز شیراز در تقویم ملی ایران به ثبت رسید.

  • نویسنده : مجتبی سلگی
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز