گشایشی در حمل و نقل عمومی تبریز با تامین اتوبوس‌های شهری توسط سرمایه گذاران خارجی
گشایشی در حمل و نقل عمومی تبریز با تامین اتوبوس‌های شهری توسط سرمایه گذاران خارجی
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز، تامین اتوبوس‌های شهری به واسطه سرمایه گذاران خارجی را گشایشی در حوزه حمل و نقل عمومی تبریز دانست.

به گزارش آرمانشهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، غلامحسین مسعودی ریحان گفت: با تشکیل کارگروه هایی در زمینه سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل عمومی مباحثی در خصوص تامین وسایط حمل و نقل عمومی مطرح شد.

مسعودی ریحان اظهار داشت: سرمایه گذارانی در این زمینه اعلام آمادگی کرده و با برخی شرایط ویژه، قابل تامل و مساعد که کمک حال شهرداری تبریز است، می توان اقدام به واردات اتوبوس کرد.

وی با اشاره به شرایط خرید این اتوبوس‌ها تصریح کرد: با چکش کاری های فراوان و رایزنی‌های مختلف شرایط برای واردات و خروج از وضعیت فعلی حمل و نقل عمومی در تبریز فراهم شده است.

در ادامه سرمایه گذار در خصوص شرایط سرمایه گذاری و واردات توضیحاتی ارائه کرد.

قائم مقام شهردار تبریز نیز با اشاره به اینکه به لحاظ شرایط فعلی و تحریم در خصوص حمل و نقل همگانی با مشکلاتی روبرو هستیم گفت: فارغ از موضوعات اقتصادی موضوع حمل و نقل همگانی با تغییر نگرش همراه باشد.

رسول موسایی گفت: پیشنهاد ورود شرکت وارد کننده به عنوان بخش خصوصی به حمل و نقل همگانی یکی از این تغییر نگرش ها است.

شکوراکبرنژاد دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: در بخش نخست که کارکارشناسی در آن خصوص انجام شده شروع شود اما پیشنهاد ورود شرکت وارد کننده به عنوان بخش خصوصی پیشنهاد مناسبی بوده اما بهتر است پیش از بررسی این موضوع واردات اتوبوس ها اتفاق بیفتد.