همکاری سازمان ملی، بنیاد مسکن و بازآفرینی‌ شهری برای ساماندهی حاشیه نشینی
همکاری سازمان ملی، بنیاد مسکن و بازآفرینی‌ شهری برای ساماندهی حاشیه نشینی
معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۱۲۷۰ هکتار زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری برای رفع حاشیه نشینی در منطقه چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر : علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و رفع حاشیه‌ نشینی به ویژه در منطقه چابهار، و تامین زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکن توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: در خصوص کمک به مجموعه‌های مختلف برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی، تامین بخشی از اراضی توسط سازمان ملی زمین و مسکن در حال انجام است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه ساماندهی و احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن برای ساماندهی حاشیه نشینی در چابهار و  دیگر مناطق در حال انجام است، ساماندهی بخشی دیگر را تحت مسئولیت شرکت بازآفرینی شهری ایران برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: سازمان ملی زمین و مسکن در چابهار ۱۰۷۰ هکتار زمین را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده است. همچنین، جدای از تامین زمین برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مجددا زمینی بالغ بر ۲۰۰ هکتار به شرکت بازآفرینی شهری در چابهار تخصیص یافت تا ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و رفع حاشیه نشینی را در آن منطقه برعهده بگیرد.

ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرها تنها مختص به یک منطقه است

نبیان تصریح کرد: تلاش برای رفع محرومیت‌ها و حاشیه‌نشینی، و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرها تنها مختص به چابهار نیست. در بندرعباس در محله گل‌کنی نیز زمینی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار گرفت تا حاشیه نشینی آن منطقه را برطرف کند. علاوه بر آن در شهر اهواز نیز زمین هایی در اختیار مجموعه شرکت بازآفرینی شهری قرار دادیم تا حاشیه نشینی شهری را کاهش دهد.

وی گفت: یکی از وظایف سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین و در اختیار قرار دادن اراضی دولتی به مجموعه‌هایی از جمله شرکت بازآفرینی شهری ایران است که در راستای اهداف وزارت راه و شهرسازی گام برمی‌دارند تا بتوان با این شیوه و با همکاری و هماهنگی، حاشیه نشینی در شهرها را کاهش داد.