جلسات مشورتی یکشنبه‌ های شورا با شهردار تهران احیا می شود
جلسات مشورتی یکشنبه‌ های شورا با شهردار تهران احیا می شود
رییس شورای شهر تهران گفت: می‌خواهیم جلسات مشورتی باشهردار تهران را در روزهای یکشنبه‌ احیا کنیم

به گزارش آرمانشهر مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پایان چهاردهمین جلسه علنی این شورا در جمع خبرنگاران درباره بررسی طرح کاهش زمان صدور پروانه گفت: ما امروز به خاطر هفته دفاع مقدس و روز ابعین، از جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از رزمندگان جنگ هستند و از روزهای نخستین جنگ حضور داشتندر شورا دعوت کردیم. در این جلسه مسائل خوبی هم مطرح شد. از طرفی در این جلسه، دستور جلسه مهمی داشتیم که بسیار تخصصی است ولی به علت اختلاف‌نظری که با معاونت شهرسازی شهرداری داشتیم پیشنهاداتی در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: از آنجایی که پیشنهادات آن‌ها مفصل بود و جای بحث داشت، در نتیجه پیشنهاد دادیم که این طرح یک هفته به تعویق بیفتد و این هفته و هفته آینده، جلساتی برای بررسی این امر برگزار شود.

چمران با بیان اینکه با این دستور جلسه می‌توانیم از طولانی شدن صدور پروانه جلوگیری کنیم تاکید کرد: یکی از مسائل شهر ما بحث طولانی شدن اخذ پروانه است و تلاش‌ می کنیم تا این رفت و آمدها به حداقل زمان ممکن کاهش پیدا کند. الزامی هم وجود دارد که شهردار در عرض دو ماه راهکارهای عملی‌تر را برای صدور برنامه ارائه دهد که در هفته آینده مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه دو انتخاب هم برای کمیته فنی داشتیم، افزود: از صحبت‌های آقامیری در این زمینه استفاده کردیم که در این زمینه کار اجرایی هم انجام می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا جلسات شورای شهر به صورت یک هفته در میان خواهد شد یا خیر؟ گفت: هز زمان که نیاز باشد درباره موضوعی بحث کنیم، می‌توانیم جلساتی بیشتر از دو جلسه در هفته داشته باشیم و در این زمینه دست‌مان بسته نیست اما باید مسائل پخته‌تر باشد تا در شورا نتیجه خوبی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه دوستان تا به حال اینگونه کنارهم کار نکرده‌اند و نیاز به مشورت دارند افزود: زمان جلسات ما به این گونه است که مشورت‌ها صورت نمی‌گیرد و اعضا مرتباً خواهان ایجاد جلساتی در شورا هستند بنابراین نیاز داریم با شهردار جلسات مشورتی داشته باشیم که قبلاً این مشورت هم صورت می‌گرفت. ما دوباره می‌خواهیم این جلسات مشورتی را در روز یکشنبه‌ها احیا کنیم و اگر نیاز به جلسات بیشتری در صحن بود، جلساتی هم در صحن برگزار می‌کنیم.

چمران در پاسخ به سوالی درباره اینکه امکان دارد مرکز پژوهش‌ها زیر مجموعه شورای شهر قرار گیرد گفت: در گذشته اینگونه نبود و مرکز پژوهش‌ها برای شهرداری بود بنابراین مسائل پژوهشی شورای شهر با شهرداری متفاوت است. این درحالی است که در دوره چهارم مراکز پژوهش‌هایی چابک و منسجم درست کردیم، ولی در دوره پنجم این مرکز منحل شد. در شورای عالی استان‌ها هم این مراکز پژوهش تصویب شد که گویا بعد از رفتن بنده اشاره کردند که این امر در قانون پیش‌بینی نشده و باید بررسی شود و اگر فرصت شد ما این موضوع را انجام می دهیم.