جلب اعتماد مردم، شاه‌کلید موفقیت شهرداری‌ها
جلب اعتماد مردم، شاه‌کلید موفقیت شهرداری‌ها

شهردار ابهر گفت: جلب اعتماد مردم، شاه‌کلید موفقیت شهرداری‌ها است.   پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا ذوالقدری‌ها در جلسه شورای اسلامی شهر ابهر با مدیران نواحی، اظهار کرد: با وجود این‌که کار شهرداری‌ها از سخت‌ترین کارها به شمار می‌آید، مدیریت شهری به غیر از داشتن تخصص و توانمندی‌های مالی همت […]

شهردار ابهر گفت: جلب اعتماد مردم، شاه‌کلید موفقیت شهرداری‌ها است.

 

پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا ذوالقدری‌ها در جلسه شورای اسلامی شهر ابهر با مدیران نواحی، اظهار کرد: با وجود این‌که کار شهرداری‌ها از سخت‌ترین کارها به شمار می‌آید، مدیریت شهری به غیر از داشتن تخصص و توانمندی‌های مالی همت و زمان مضاعف را نیز طلب می‌کند.

 

وی توان و شرایط ارائه خدمت شورا و شهرداری را بیش از کارهای انجام شده عنوان کرد و گفت: برخی محدودیت‌های مالی توان و امکان ارائه خدمت بیشتر را گرفته ولی این امر دلیلی برای عدم انجام کارهای بزرگ نیست.

 

شهردار ابهر با بیان این‌که شهروندان از ما توقع دارند همه همت خود را برای انجام امور به کار گیریم، ادامه داد: رضایت‌مندی در بین شهروندان به اعتماد آن‌ها با مجموعه شورا و شهرداری ارتباط مستقیم دارد.

 

وی کیفیت انجام کارها به لحاظ برنامه‌ای و نیازسنجی را در دوره پنجم به مراتب بیشتر از ادوار قبل عنوان کرد و شاه‌کلید موفقیت شهرداری را جلب اعتماد مردم دانست.

 

این مسئول، راهنمایی‌ها و نظرات ارزشمند اعضای شورا را از دیگر رموز موفقیت شهرداری عنوان و اظهار کرد: حضور اعضای شورا را در همه شرایط و در کنار خودمان باعث دلگرمی و استمرار کارها با پشتوانه محکم است.

 

ذوالقدری‌ها پتانسیل و امکانات شهری همانند ابهر که دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت و ۱۵۸۲ هکتار مساحت است برای بستن بودجه بیشتر در سال‌های آتی ممکن دانست و گفت: با تلاش مضاعف و امکانات شهری و توانمندی شهرداری می‌توان این بودجه‌ها را محقق کرد.

 

وی تغییر رویکرد در بودجه‌ها را مهم‌ترین شرط برای تعریف پروژه‌های بزرگ در نواحی مختلف شهر ذکر کرد و تمرکز در پروژ‌های مهم را لازمه تغییر رویکرد در بودجه‌نویسی دانست.

 

شهردار ابهر با اشاره به این‌که اقدامات فرهنگی مناسبی نیز در طول دو سال گذشته در شهر انجام شده است، گفت: برای این‌که بتوانیم با کم‌ترین منابع در اختیار، بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم رعایت سه اصل نیازسنجی، امکان‌سنجی و اعتبارسنجی پروژه‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که در بودجه‌ریزی تمهیداتی باید لحاظ شود تا خروجی مثبتی برای پروژه‌ها ثبت شود.

 

در ادامه این جلسه، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ابهر نیز با اشاره به اهمیت انضمام پیوست‌های اقتصادی، اجتماعی و ترافیکی برای پروژه‌های عمرانی، گفت: سال آینده برای پروژه‌های عمرانی پیوست‌های عمرانی با اولویت‌بندی از سوی شهرداری به شورا ارسال خواهد شد.

 

مریم گنجی در بحث شهرسازی، بازنگری طرح جامع شهری را از اولویت‌های کاری بیان کرد و گفت: باید در اسرع وقت نسبت به رفع کردن برخی از مشکلات طرح تفصیلی نیز اقدام شود.

 

در ادامه این‌جلسه نیز دیگر عضو شورای اسلامی شهر ابهر با بیان این‌که خدمت به مردم توفیقی برای مسئولان است، ادامه داد: فرصت انجام خدمت به مردم که در روایات هم به آن اشاره شده علاوه بر انجام وظیفه باعث رضایت قلبی شهروندان و ادای دین به مردم خواهد بود.

 

سمیرا دودانگه، توان مالی و نیروی انسانی مجرب را مجال خوبی برای شهرداری قلمداد کرد و افزود: شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت می‌تواند کمک‌حال شورا و شهرداری برای اخذ نمره قبولی از شهروندان باشد.

 

در ادامه این ‌جلسه نیز دیگر عضو شورای شهر ابهر با اشاره به ابهاماتی درباره کاهش درآمدهای شهرداری از قبیل ارزش‌افزوده که در آغاز فعالیت شورا بود، افزود: ارزش‌افزوده همانند ارث پدری برای فرزندان است که باعث تنبلی و مانع از خوداتکایی می‌شود.

 

شیما افشار تصریح کرد: کاهش درآمدهای شهرداری ابهر از ارزش‌افزوده فرصت و تلنگری برای شورا و شهرداری است که به فکر ایجاد درآمدهای پایدار بوده و روی پای خود بایستد.