توصیه رئیس شورای شهر مشهد به هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها
توصیه رئیس شورای شهر مشهد به هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به نظرسنجی‌ها، گزارشات، شرایط و چشم‌انداز پیش روی انتخابات شوراها تاکید کرد: امیدواریم تدابیری اندیشه شود تا در انتخابات شوراها تغییراتی اتفاق بیفتد تا فضا برای حضور مردم در تعیین سرنوشت خود به طور مناسبی ایجاد شود.

به گزارش آرمانشهر محمدرضا حیدری امروز، ۱۰ خرداد، در صدوسی‌ودومین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در موضوع شوراها همچنان تاکید می‌کنیم تا ۱۵ خرداد هیات عالی نظارت زمان دارد تا تجدید نظر کنند.

وی با بیان این‌که فارغ از رویکرد سیاسی، مدیریت شهر نیاز به نیروهای با تجربه، متخصص، کارکرده و آزمون‌پس‌داده دارد، بیان کرد: اداره شهر مهم است و ما همچنان بر آن تاکید داریم. هم عناصری از داخل شورا و هم نخبگانی از خارج شورا در مراحل مختلف انتخابات از عرصه رقابت در انتخابات محروم شده‌اند اما همچنان ظرفیت و امکان تجدید نظر وجود دارد. مسئولان، فردا باید در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند و چه بهتر است در این فرصت باقی‌مانده که هنوز امکان تجدیدنظر وجود دارد، فضایی ایجاد شود تا احساس کنیم می‌شود سلایق مختلفی بین نامزدها پیدا کرد و این عاملی برای مشارکت و حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت است.

حیدری همچنین با اشاره به روز جهانی محیط زیست بیان کرد: لازم است نظارت‌ها و کنترل‌ها روی آلاینده‌ها و لوازم نقلیه جدی‌تر از قبل صورت گیرد و به معنای عام آن در حوزه‌های مختلف زمین، آب و هوا و… توجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه روز جهانی مبارزه با دخانیات را پیش رو داریم که امیدواریم به مضرات این موضوع بیشتر توجه شود و کارهای فرهنگی در این زمینه شکل بگیرد، افزود: متاسفانه نسل جوان ما به این سمت رفته است که باید برای آن‌ها کاری کرد و تلاش کنیم از این موضوع رهایی یابیم.

وی در خصوص روز جهانی دوچرخه‌سواری عنوان کرد: در گذشته وسیله نقلیه عمومی دوچرخه بود. از مزایای این وسیله نقلیه تاثیرات خوب آن بر جسم، روحیه و روان افراد و همچنین کمک به محیط زیست است؛ از این رو در این شورا بودجه مناسبی به این حوزه اختصاص دادیم و در همه مسیرهای ضروری، مسیر دوچرخه ایجاد کردیم. جدا از این ظرفیت‌ها، در تمام فضاهای پارکی نیز شهرداری در حال ایجاد رینگ دوچرخه برای بانوان است؛ لذا امیدواریم این مسیر فرهنگ‌سازی با قدرت دنبال شود.