با تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری؛ شهرداری ها جوابگوی خدمات گوناگون شهر خواهند بود
با تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری؛ شهرداری ها جوابگوی خدمات گوناگون شهر خواهند بود
جعفری با تاکید بر اینکه در صورت تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری در مجلس شاهد تغییرات بسیار خوبی در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود بیان کرد: درتمامی حوزه ها، شهرداری ها توانمند شده وجوابگوی خدمات گوناگون شهر خواهند بود.

با تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری؛ شهرداری ها جوابگوی خدمات گوناگون شهر خواهند بود

به گزارش آرمانشهر بهبود جعفری نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به تصویب ۲ فوریت طرح مدیریت یکپارچه شهری در اجلاس سی و چهارم این شورا اظهارداشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم ضرورت تصویب آن را درک کنند..

وی گفت: همچنان که جامعه مدیریت شهری و شورای کشور انتظار داشت، نمایندگان شورای عالی استان ها این طرح مهم و با اهمیت را که می تواند بسیاری از مشکلات اساسی حوزه مدیریت شهری را حل کند مجددا در دستور کار خود قرار داد که‌ خوشبختانه با قید دو فوریت با اکثریت آرا تصویب شد.

عضو شورای عالی استانها افزود: در تنظیم و ارائه این طرح از نظریات مشاوران متخصص شورای عالی استان ها که دارای سوابق مدیریتی و علمی در حوزه شهرسازی هستند استفاده شد و سعی شد عملیاتی ترین طرح با درنظر گیری مشکلات عمده حوزه شهرسازی ارائه شود.

جعفری با بیان اینکه در حوزه توسعه متوازن شهری دستگاه های اجرایی نسبت به تملک وساخت کاربری های پیش بینی شده آموزشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، خدماتی وغیره در سطوح شهرها برای خودشان برنامه مجزایی دارند و مدیریت شهری از این برنامه ها اکثراً بی خبراست تاکید کرد: با توجه به عدم ایفای تعهدات ارگان ها توسعه متوازن شهری در سطوح شهرها باچالش اصلی روبرو بوده و این امر موجب اختلاف قیمت زمین در نواحی مختلف شهرها شده وآثار زیان باری را به بار آورده است. بطوری که عملاً خدمات رسانی به مناطق محروم در کلیات از دست مدیریت شهری خارج شده است.

وی نبود مدیریت یکپارچه شهری در حوزه اقتصادی را نیز موجب تحمیل هزینه های زیادی به شهرداری دانست و افزود: این مهم ناشی از عملکرد دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی است. به طوری که در حوزه آبرسانی وفاضلاب، برق رسانی و خدمات تلفن وغیره درآمدها متعلق به شرکت ها بوده وهزینه های اجتماعی واقتصادی تخریب معابر برمدیریت شهری تحمیل می شود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به مواد ۵۰  الی ۶۴ طرح فوق گفت: در این ماده قانونی تمهیداتی برای حذف ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها اندیشیده شده است که خودش به تنهایی می تواند اثرات خیلی مثبتی درخصوص جلوگیری از تخلفات ساختمانی وعدم‌ نگرش شهرداری ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان یک منبع درآمدی باشد.

وی با بیان اینکه ضرورت تصویب این طرح در وضعیت فعلی مدیریت شهری در شهرها و کلان شهرها بیش ازپیش احساس می شود گفت: طرح قبلی مدیریت یکپارچه شهری متاسفانه با اختلاف چند رای در مجلس تصویب نشد ولی انتظار می رود باوجود نمایندگان دارای سابقه در حوزه مدیریت شهری و انتخاب شهردار سابق تهران آقای دکتر قالیباف به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی این طرح با درک عمیق نمایندگان تصویب شود..

جعفری در پایان با تاکید بر اینکه در صورت تصویب این طرح شاهد تغییرات بسیار خوبی در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود بیان کرد: درتمامی حوزه ها، شهرداری ها توانمند شده وجوابگوی خدمات گوناگون شهر خواهند بود. از همه مهمتر از استهلاک و هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری شده و برنامه های توسعه ای شهرها با برنامه ریزی جامع و یکپارچه دارای پیشرفت سریع خواهد بود.