بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران سوم اسفند به صحن شورای شهر می‌آید
بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران سوم اسفند به صحن شورای شهر می‌آید
رئیس شورای شهر تهران با اعلام کاهش ۱۶۰۰ میلیارد تومانی درآمدهای شهرداری در لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق این شورا گفت: لایحه پیشنهادی شهرداری تهران سوم اسفندماه برای بررسی مباحث درآمدی آن به صحن شورا می‌آید.

به گزارش آرمانشهر به نقل ازایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: بحث درآمدی بودجه امروز صبح در جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران در کمیسیون تلفیق مطرح و اختلافات حل و مقرر شد بحث درآمدی بودجه شهرداری در جلسه یکشنبه آینده به صحن شورا بیاید.

وی خاطر نشان کرد: درآمد پیش بینی شده در لایحه بودجه شهرداری تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان است که کمیسیون تلفیق بودجه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن را کم کرد.

وی در مورد دلیل این کار گفت: جاهایی که این کمیسیون احساس کرد که امکان تحقق درآمدی وجود ندارد حذف شد و بودجه درآمدی به ۴۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی تبدیل شد.

رئیس شورای شهر تهران در مورد موضوع شهر دوستدار سالمند نیز اضافه کرد: این موضوع در شورای چهارم مطرح و به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارجاع شد؛ زمانی که در دوره پنجم به صحن آمد نظرات دیگر کمیسیون ها هم مطرح شد و در نهایت ما تا ماده سوم این طرح پیش رفته ایم اما برخی پیشنهادها بودجه ای فراوان می خواهد و مقرر شد این طرح دوباره به کمیسیون فرهنگی بازگردد.

شهر فروشی صفر شده است

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد شهر فروشی گفت: شهرفروشی طبق آنچه شهردار تهران بیان کرده صفر شده است.

وی ادامه داد: بحث درآمد نقدی ما حدود ۷۰ درصد است و تا پایان سال محقق می شود؛ ما در بحث درآمد غیرنقدی مشکل داریم که در واقع تهاتر اموال و زمین های شهرداری با فعالیت های زیربنایی و عمرانی شهرداری است.

به گفته هاشمی، این کار مشکل است چراکه جسارت زیادی می خواهد، نیروهای نظارتی هستند و تغییر قیمت هم زیاد شده و چون  متمرکز عمل می شود و در مناطق نیست، روند آن کند است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: درآمد بخش غیرنقدی عمدتا به معاونت ترافیک و عمران داده می شود و برای فعالیت های جاری نیست چرا که آنها می توانند با پیمانکاران خود تهاتر کنند؛ مثلا بخشی از پول پیمانکار را نقدی و بخشی را هم به صورت تهاتر می دهند.

وی گفت: در واقع درآمدهای غیرنقدی برای کارهای زیربنایی و عمرانی است؛ مثلا می خواهند اتوبوس خریداری کنند و در مناقصه می گویند بخشی از پول را نقدی و بخشی را تهاتر می کنیم و این موضوع البته تازگی ندارد و از قدیم مرسوم بوده و یک نوعی استفاده از درآمدهای غیر نقدی است.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر احضار محمدجواد حق شناس عضو شورا به دادسرای نظامی گفت: این موضوع صحت ندارد.