بهره گیری از نظر نخبگان و کارشناسان در تصمیم گیری‌های شهری
بهره گیری از نظر نخبگان و کارشناسان در تصمیم گیری‌های شهری
رئیس شورای اسلامی بیرجند با اشاره به اینکه نظر نخبگان را در انتخاب شهردار بیرجند مد نظر قرار دادیم، گفت: ممکن است هر کاری نواقصی نیز داشته باشد، اما مهم استفاده از نظر کارشناسان است

به گزارش آرمانشهر علیرضا محمودی‌راد، روز سه شنبه ۶ مهرماه در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر و روستا باید از نظر اعضای نخبه شهر نیز برای توسعه و اداره شهر استفاده کنیم تا کار به صورت علمی پیش برود.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه در موضوع انتخاب شهردار بیرجند نیز از نظر نخبگان استفاده کردیم، بیان‌کرد: البته هر کاری نواقصی دارد ولی در هر حال کار را بر اساس نظر جمعی و استفاده از دیدگاه نخبگان پیش بردیم.

محمودی‌راد با تأکید بر مدیریت یکپارچه شهری گفت: یکی از درخواست‌های ما حق السهم از فروش نفت برای شهرها و شهرستان‌هایی است که از این مهم محروم هستند.

وی اظهار کرد: هر چند باید برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد کنیم، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که برخی از شهرهای محروم شرایط خاص و ویژه‌ای دارند و نباید آنان را از اعتبارات دولتی بی بهره کنیم.

رئیس شورای اسلامی بیرجند گفت: ما به عنوان اعضای شورای شهر باید به صورت مستقل و بر اساس یک نظر کارشناسی عمل کنیم نه اینکه عده‌ای به عنوان پدرخوانده بخواهند برای ما تعیین تکلیف کنند و سخنگوهایی نیز داشته باشند.

محمد مهدی ولیان، رئیس شورای اسلامی قاین نیز در این جلسه با تأکید بر شورا باوری و شورایاری گفت: ما خواهان این هستیم که رفت و آمدهای اداری اعضای شوراهای بخش و شهرستان‌ها به مرکز استان با کمترین مشکل از نظر هزینه و … صورت گیرد.

وی افزود: عدم توجه به این مهم باعث می‌شود که برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها در راستای رفع مشکلات جامعه انجام شود ولی مردم نسبت به آن طرح‌ها ناراضی باشد که در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای شهر قاین یادآور شد: هم اعضای شورا باید به وظایف خود واقف باشند و هم مسئولان و متولیان شوراها را باور داشته باشند.