انجام ۱۴۰۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندج
انجام ۱۴۰۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندج
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و 404 عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: از این میان 874 مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و 530 مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر سهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: آتش نشانان رسالت بزرگی برعهده دارند و وظیفه آنان علاوه بر مقابله با حوادث، ترویج فرهنگ ایمنی و افزایش سطح آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از حوادث محتلف است.

سهیل فضل وزیری افزود: بواسطه شیوع ویروس کرونا، آتش نشانان هم سالی سخت و دشوار را سپری کردند و بصورت شبانه روزی آماده امداد رسانی به شهروندان در زمان بروز حوادث بودند.

وی از انجام یک هزار و ۴۰۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: از این میان ۸۷۴ مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و ۵۳۰ مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

وی عنوان کرد: از ۸۷۴ عملیات اطفاء حریق در طول سال گذشته؛ ۴۸۱ مورد آن مربوط به اطفاء حریق فضای سبز، زمین کشاورزی و مرتع و جنگل، ۱۲۱ مورد خودرو و ماشین آلات، ۱۱۸ فقره مسکونی، ۴۷ مورد ضایعات و زباله، تجاری ۳۴ فقره، انبار ۱۲ مورد، تاسیسات شهری ۶ مورد، مراکز تجمعی و آموزشی ۵ فقره، ۴ مورد اداری، ۴ مورد صنعتی، یک مورد مراکز بهداشتی و  درمانی و ۴۱ فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

وی به انجام ۵۳۰ فقره عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: ۲۸۲ فقره عملیات گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۷۶ مورد گیر کردن در آسانسور، ۴۵ مورد گیر کردن انگشتر، ۴۳ فقره تصادف، ۱۵ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۱۲ مورد ریزش آوار، ۷ مورد انفجار گاز، عملیات غواصی ۵ مورد، ریزش چاه و سقوط در آن ۴ مورد، سقوط از ارتفاع ۴ مورد، خفگی و گاز گرفتگی ۲ مورد، سقوط اجسام یک مورد و ۳۴ فقره شامل سایر موارد است.

فضل وزیری در ادامه اعلام کرد: در حوادث رخ داده سال گذشته ۵۸ نفر مصدوم و متاسفانه ۲۱ نفر از شهروندان هم جان خود را از دست داده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج بیان کرد: یک هزار و ۳۸۳ مورد از عملیاتهای انجام شده در سال گذشته در داخل محدوده شهر سنندج، ۳۶ مورد خارج از محدوده و ۷ مورد از ماموریت ها مربوط به روستاهای اطراف بوده است.

منبع: ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج