انجام عقب‌نشینی برای املاک نوساز در شهرکرد ضروری است
انجام عقب‌نشینی برای املاک نوساز در شهرکرد ضروری است
کلیات پیشنهاد شهرداری مبنی براینکه افرادی که برای نوسازی ملک خود اقدام می‌نمایند باید عقب‌نشینی لازم را براساس قوانین شهرداری انجام دهند و برای نقل و انتقال ملک عقب‌نشینی ضرورتی ندارد، توسط اعضای شورای اسلامی شهرکرد تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد، فرهاد رئیسی شامگاه یکشنبه در دویست و نود و ششمین جلسه علنی شورا با اشاره به ارائه خدمات شهری توسط شهرداری اظهارداشت: در حال حاضر ارائه خدمات شهری توسط شهرداری به نحو احسن در حال انجام است و در صورت نیاز می‌توان از شهرداری‌های دیگر کمک گرفته شود تا در اسرع وقت براساس ضوابط و مقررات شرکت جدید انتخاب شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری جهت تخریب ملک تجاری در خیابان ملت افزود: اجرای حکم برای افرادی که تخلف کرده و بدون پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز نموده و عقب‌نشینی نمی‌کنند توسط شهرداری امری ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: با توجه به اینکه فصل بارندگی‌ها است و امکان آبگرفتگی معابر وجود دارد می‌طلبد لایروبی جوی‌ها و جداول سریع‌تر پایان یابد.

رئیسی با اشاره به نوسازی سینما بهمن خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که نوسازی سینما در حال انجام می‌باشد و باعث ایجاد تغییر و تحولات اساسی شده است.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به ایجاد تحول اساسی در سینما بهمن گفت: کار بزرگی در سینما انجام شده و برای آنکه بتوانیم بخشی از مشکلات این افراد را رفع نماییم می‌طلبد در راستای کمک به آن‌ها اقدامات لازم انجام شود چرا که یک کار فرهنگی بزرگ در شهر انجام شده است.

حمید فتح‌اللهی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه احداث سالن‌های چندمنظوره در سینما بهمن کار بسیار شایسته‌ای است، بیان کرد: نبود پارکینگ یکی از عوامل محدودکننده برای سینما است که باید در راستای تأمین پارکینگ تدابیر لازم اتخاذ گردد.

مرجان دادایی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به وجود املاکی در طرح تعریض معابر بیان کرد: در شیوه‌نامه آمده است که افرادی که به‌دنبال نقل و انتقال و یا نوسازی ملک‌شان هستند باید حقوقات‌ شهرداری برای عقب‌نشیی‌ را پرداخت نمایند که برخی از شهروندان در حال حاضر قصد عقب‌نشینی ندارند و تنها هدفشان یک نقل و انتقال است بنابراین می‌طلبد تا در مورد اصلاح این شیوه‌نامه شورای اسلامی شهر تصمیمی اتخاذ تا مشکل مردم در این‌خصوص رفع شود.

تکمیل پردیس بهمن شهرکرد نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است

مهدی حسن‌زاده مدیر سینما بهمن شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: چندین سال بود که به دنبال ایجاد تغییراتی در سینما بودیم چرا که تنها یک سالن داشتیم و در اکران فیلم با مشکل مواجه بودیم.

وی افزود: در همین راستا ۴ سالن با ظرفیت‌های ۲۲۰ نفر، ۶۳, ۶۲ و ۵۴ نفره و یک سالن روباز که بزرگترین سالن روباز در سینماهای کشور می‌باشد، احداث شده است.

حسن‌زاده ادامه داد: در پردیس سینما بهمن فضاهایی برای نمازخانه، کتابخانه، کافی‌شاپ و در قسمت سالن روباز چترهایی تعبیه شده که در ۴ فصل قابل استفاده و در این سالن غرفه‌هایی برای ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

مدیر سینما بهمن شهرکرد تصریح کرد: در راستای ساخت این سالن‌ها تاکنون ۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که جهت تکمیل و بهره‌برداری آن حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم تا بتوانیم دو ماه آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: در سالن‌های پیش‌بینی شده می‌توان فیلم و تئاتر کودک و یا همزمان به صورت روزانه ۱۰ فیلم اکران کنیم.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر گردید افرادی که برای نوسازی ملک خود اقدام می‌نمایند باید عقب‌نشینی لازم را براساس قوانین شهرداری انجام دهند و برای نقل و انتقال ملک عقب‌نشینی ضرورتی ندارد./ پایگاه خبری آرمانشهر