انتخاب ۴۸ شهردار در استان کرمان توسط شوراهای ششم
انتخاب ۴۸ شهردار در استان کرمان توسط شوراهای ششم
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان بیان کرد: تاکنون حدود ۴۸ شهردار در استان انتخاب شده اند. شهردار باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد و مدارک معادل قابل قبول نیست. همچنین باید رشته مرتبط با مسایل شهری داشته باشد

به گزارش آرمانشهر “علی شهسواری” در جلسه با روسای شوراهای اسلامی استان کرمان گفت: کار شوراهای اسلامی دوره ششم از ۱۵ مردادماه سال جاری آغاز شده است.
وی با اشاره به وظایف مسئولین شوراهای اسلامی اظهار کرد: شوراها باید خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار داده و همه ابعاد جامعه را مورد توجه قرار دهند.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان مسائل فرهنگی را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی برای شوراها اهمیت قائل شد و ۱۰ اصل اساسی قانون به موضوع شوراها مربوط است.
شهسورای با بیان اینکه در ۱۰۸ ماده قانونی وظایف شوراها مشخص شده، تصریح کرد: انتخاب شهردار مهمترین وظیفه شوراهای اسلامی شهرها است و طبق اصل ۱۰۵ قانون اساسی نباید مصوبات شوراهای اسلامی مغایر با قانون و شرع باشد.
وی تفاوت سلیقه و نظرات در شوراها را امری طبیعی دانست و بیان کرد: باید تصمیمات اعضای شوراها به یکدیگر نزدیک کند و اعضای شورا نیز باید پیگیر مصوبات شورا باشند ضمن آنکه اعضا باید شونات شورا را حفظ کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان تصریح کرد: در قانون جدید خزانه دار حذف شده و مسئولیت مسائل مالی بر عهده رییس شورای اسلامی است و همه مکاتبات با ادارات دولتی نیز باید از طرف رییس شورا باشد.
وی عنوان کرد: سال مالی شوراها از فروردین تا اسفندماه است و شوراها باید مشخص کنند که بودجه را کجا هزینه کرده اند و هزینه کردها باید مصوب شورا باشند.
شهسواری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهرها باید هر ماه حداقل دو جلسه برگزار کنند، گفت: رییس شورا می تواند هر روز جلسه فوق العاده برگزار کند اما باید جلسات فوق العاده طی نامه ای به همه اعضای شورا اعلام شود.
وی با اشاره به اینکه رای گیری در شوراها علنی است و برای مخفیانه بودن برخی از رای گیری ها باید همه اعضا موافق این مهم باشند، بیان کرد: تاکنون حدود ۴۸ شهردار در استان کرمان انتخاب شده اند. شهردار باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد و مدارک معادل قابل قبول نیست. همچنین باید رشته مرتبط با مسائل شهری داشته باشد.
شهسواری بیان کرد: اگر عضوی شش جلسه متوالی در جلسات شورا شرکت نکند با مصوبه شورا سلب عضویت می شود.
شهسواری با تاکید برآنکه حسابرسی شهرداری باید هر ساله انجام شود، تصریح کرد: انتخاب حسابرس شهرداری وظیفه شورا است.
وی درباره استعفای اعضای شورا نیز گفت: استعفای عضو شورا الزاما باید به تصویب اعضای شورا برسد.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان در پایان درمورد پرداخت حق الجلسه اظهار کرد: حق الجلسه مشمول فردی که در جلسات حضور داشته، می شود و مبلغ آن در هفته آینده ابلاغ خواهد شد.