امتیازات ویژه برای بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بوشهر
امتیازات ویژه برای بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بوشهر

مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر خبر داد:امتیازات ویژه برای بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بوشهرخلیج فارس: متقاضیان می توانند در صورت واجد شرایط بودن، تسهیلات احداث واحد مسکونی ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی در شهر بوشهر و ۵۰، ۷۰ و ۹۰ میلیونی در سایر شهرهای استان را دریافت نمایند. آرمانشهر به نقل از  […]

مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر خبر داد:امتیازات ویژه برای بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بوشهرخلیج فارس: متقاضیان می توانند در صورت واجد شرایط بودن، تسهیلات احداث واحد مسکونی ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی در شهر بوشهر و ۵۰، ۷۰ و ۹۰ میلیونی در سایر شهرهای استان را دریافت نمایند.

آرمانشهر به نقل از  «خلیج فارس»؛ سخن از بافت فرسوده استان بوشهر است که ۱۸۳ هزار سکنه را در خود جای داده است.

🔹این محله ها که زمانی نقطه اصلی شهرهای استان بود با لباس کهنه و رنگ و رو رفته امروزی، پینه ناهمگونی برای شهرها به حساب می آید. بهره مند نبودن ساکنان این محله ها و کهولت سن بسیاری از آن ها سبب شده از احداث بنای امن و نو استقبال نکنند و به اجبار به زندگی در زیر این سقف های ناامن ادامه دهند.

🔹براساس آمار رسمی اداره کل راه و شهرسازی استان، ۱۵ درصد مساحت شهرهای استان را بافت فرسوده تشکیل می دهد که حدود ۳۰ درصد جمعیت این شهرها را در خود جا داده و از این رو ضرورت بازسازی آن جدیست.

🔹مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر جزئیات اعطای اعطای امتیازات ویژه جهت بازسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در استان بوشهر را تشریح کرد.

🔹عقیل زینلی بیان کرد: بانک مسکن در راستای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار و به منظور توانمندسازی اقشار مختلف جامعه با محوریت اقشار میان درآمدی، نسبت به پرداخت تسهیلات احداث و تکمیل بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و نیز تسهیلات ودیعه اسکان موقت اقدام کرده است.

🔹وی ادامه داد: متقاضیان می توانند در صورت واجد شرایط بودن، تسهیلات احداث واحد مسکونی ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی در شهر بوشهر و ۵۰، ۷۰ و ۹۰ میلیونی در سایر شهرهای استان را دریافت نمایند.

🔹وی با بیان این که املاک واقع در محلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شامل این طرح می باشند، ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد احداث واحدهای مسکونی انفرادی و مجتمع سازی (دو واحد و بیشتر) را داشته و همچنین سازندگان حرفه ای، امکان بهره مندی از تسهیلات از محل قرارداد عاملیت و یا به صورت توأم با منابع بدون سپرده را دارند.

🔹مدیر بانک مسکن استان بوشهر افزود: سقف تسهیلات قابل اعطاء بر روی هر واحد مسکونی در مرکز استان در سه سطح ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین در سایر شهرها ۵۰، ۷۰ و ۹۰ میلیون تومانی به ترتیب برای سازندگان غیر حرفه ای، سازندگان حرفه ای دارای پروانه انبوه سازی و سازندگان حرفه ای استفاده کننده از فناوری های نوین کاهش مصرف انرژی تعیین گردیده است.

زینلی درباره نرخ سود تسهیلات مشارکت در این طرح اظهار داشت: نرخ سود دوران مشارکت این تسهیلات تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال ۹% و مازاد بر آن در حال حاضر ۱۸% تعیین گردیده است.

🔹وی ادامه داد: حداکثر مدت اولیه قراردادهای مشارکت مدنی ۳۰ماه با در نظر داشتن حجم پروژه و حداکثر دوران بازپرداخت اقساط تسهیلات مزبور با احتساب دوران مشارکت ۱۰ ساله می باشد.

🔹مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر یادآور شد: همچنین در راستای بهبود شرایط اقتصادی مشمولین طرح نوسازی مسکن در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، تسهیلات ودیعه مسکن اسکان موقت تا سقف ۲۲٫۵ میلیون تومان (۱۵ میلیون تومان ۹% و ۷٫۵ میلیون تومان ۱۸%) به مدت ۳۰ ماه، به منظور فرآیند جابجایی و استقرار ساکنین در دوره احیاء و نوسازی بافت های فرسوده شهری به صورت اجاره ای و بر اساس قرارداد عاملیت پرداخت می گردد.