احداث بوستان با عنوان قرآنی در سمنان
احداث بوستان با عنوان قرآنی در سمنان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علی همتی در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه، با اشاره به رقم مصوب بودجه در سال جدید اظهار کرد: شهرداری سمنان در نظر دارد بوستانی را با عنوان قرآنی احداث کند و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی همتی در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه، با اشاره به رقم مصوب بودجه در سال جدید اظهار کرد: شهرداری سمنان در نظر دارد بوستانی را با عنوان قرآنی احداث کند و ساختمانی را برای استقرار دفاتر ترویج قرآن اختصاص دهد، همچنین طرح توسعه حرم حضرت یحیی (ع) نیز مصوب شده است و برای این موضوعات راهنمایی و نظرات راهگشا خواهد بود.

مجید نظری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: ازآنجاکه سفر رئیس‌جمهور به سمنان نزدیک است، مشکلات مربوط به آب را باید مطرح کرد، زیرا در سفر پیشین رئیس‌جمهور، وزیر نیرو از نبود مشکل آب سخن گفت و این بار باید به خوبی این مسئله مطالبه شود.

وی افزود: جانمایی عبور آزادراه حرم تا حرم و مخاطراتی که می‌تواند برای شهر ایجاد شود از دیگر دغدغه‌هاست که هنوز اعضای شورای اسلامی شهر، اطلاعات دقیقی از سوی استان ندارند و باید درباره اقداماتی که می‌خواهد در این مسیر انجام شود، اطلاع‌رسانی شفافی صورت بگیرد، زیرا به طور جدی به توسعه شهر مربوط است.

راه ابریشم زمینه‌ساز معرفی شهر سمنان است

حسین موسوی‌دلازیانی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر سمنان اظهار کرد: با تغییراتی که در مدیریت‌های شهری پیش می‌آید، پروژه‌هایی که در دوره پیش هدف‌گذاری و از بیت‌المال هزینه شده است، معیار و هدف قرار نمی‌گیرد و این مسئله توسعه شهری را به عقب هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه شهر سمنان می‌تواند یک شهر شاخص باشد و بدرخشد اما اگر تلاش نشود از شهرهای دیگر عقب می‌ماند، افزود: درحال‌حاضر که عنوان راه ابریشم فرصت و زمینه‌ساز معرفی شهر سمنان قرار گرفته است، آن طور که باید همکاری‌ها صورت نمی‌پذیرد و تکلیفی که بر سمنان در این موضوع شده انجام نشده است، در نهایت باعث از دست دادن این عنوان برای شهر سمنان خواهد شد.

حسین گل‌هاشم، عضو شورای اسلامی شهر سمنان از برگزاری برنامه فرهنگی فرشته‌های آسمانی قدردانی کرد و درخصوص مسئله آب گفت: امسال سال انتخابات است و ممکن است بسیاری از مردم همین مسئله و مشکل آب را به مشارکت انتخاباتی گره بزنند و در این باره باید فکر اساسی کرد.

عباسعلی طالب‌بیدختی، رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: زمانی که شعاری تعیین می‌شود همه باید در آن راستا اقدام کنند، شورای اسلامی شهر نیز تا جایی که می‌توانست به کمک مردم آمد و کمتر از آنچه در قانون بود، عوارض ۳۵ درصدی را در سال جدید در دستور کار قرار داد اما تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مسئولان مانند شرکت توزیع نیروی برق نیز باید کمترین افزایش را داشته باشند تا مردم لذت تحقق شعار سال یعنی «مهار تورم و رشد تولید» را احساس کنند.

وی افزود: مسئله آب موضوعی است که هر چه نمایندگان و شهروندان و گروه‌های مطالبه‌گر سمنان از آن می‌گویند، از آن طرف اهالی مازندران نیز از کم شدن آب خزر و مشکلات زیست‌محیطی صحبت می‌کنند، زمانی که مطالبه از دو زاویه مطرح می‌شود، دولت نمی‌تواند تصمیم‌گیری درستی کند و باید با تعامل، تنش در این فضا کم شود تا به نتیجه برسد.

مباحث سیاسی جایی از اعراب ندارد

رضا صباغیان، عضو شورای اسلامی شهر سمنان در این نشست با اشاره به ارتباط مستقیم شهروندان با شورای اسلامی شهر و شهرداری گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، در خدمت‌رسانی باید روحیه اخلاص و جهادی بالا برود.

وی افزود: مباحث سیاسی جایی از اعراب ندارد؛ زیرا با هر نگاه و اندیشه‌ای هدف باید خدمت به شهر و شهروندان باشد، به‌طوری که رفتار منافقانه در آن حس نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این دیدار با اشاره به اینکه مبارکی روزها به اعمال هر فرد بازمی‌گردد، گفت: یک مسلمان از فرصت استفاده می‌کند و از فضیلت شب قدر بهره می‌برد. برای یک مسئول نیز زمانی فرصت پیش می‌آید و باید به مردم خدمت کند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر نباید سیاسی باشد و باید در راستای خدمت به مردم تلاش کند، به طوری که از نگاه بیرونی نباید این طور به نظر برسد که حمایت همه اعضای شورای شهر در اجرای برخی از طرح‌ها وجود دارد و در برخی دیگر از طرح‌ها نیست و باید با تمام تفاوت سلیقه‌ها یکدست عمل کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی از شورای اسلامی شهر و شهرداری سمنان خواستار اطلاع‌رسانی پروژه‌هایی شد که در طول یکسال گذشته به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات شهر سمنان گفت: برخی اختلاف‌نظرها به ضرر شهر سمنان است؛ در موضوعاتی مانند آب، مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم و مطالبه‌گران و سمن‌ها و شهروندان باید در یک راستا و با یک هدف یک حرف را بزنیم و پیگیری کنیم تا نتیجه دهد.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سمنان خواستار نشست‌های بیشتر با فرمانداری شهرستان و تبادل نظرات و اندیشه‌ها برای شهر سمنان شد.